۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱

گرفتن مالیات از کاربران شبکه های اجتماعی

مجلس نمایندگان اوگاندا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کاربران شبکه های اجتماعی باید مبلغی به عنوان مالیات پرداخت کنند.
مجلس نمایندگان اوگاندا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کاربران شبکه های اجتماعی باید مبلغی به عنوان مالیات پرداخت کنند.
به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از تارنمای «آفریکا نیوز »، بر اساس این قانون ، کاربران شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و واتس آپ باید روزانه 200 شیلینگ ( هر دلار آمریکا برابر با 3هزار و 775 شیلینگ است) پرداخت کنند و بدین ترتیب کسانی که می خواهند از این شبکه های اجتماعی استفاده کنند، سالانه باید 19 دلار بپردازند.
این قانون از سال جدید مالی این کشور که از ماه آینده آغاز می شود، به اجرا در می آید .
مقام های دولتی علت این کار را مبارزه با عادت بد سخن چینی و شایعه پراکنی دانسته اند اما مخالفان دولت می گویند هدف از این اعمال محدودیت برای استفاده از شبکه های اجتماعی، جلوگیری از انتقاد از «یوویری موسیوینی » رئیس جمهوری این کشور است.
«نیکولاس اوبیو» وکیل دادگستری اوگاندایی این اقدام دولت را در جهت سرکوب آزادی بیان و محدود کردن نقش شبکه های اجتماعی در دنیای سیاست دانست. جمعیت اوگاندا بر اساس آخرین سرشماری ها 40 میلیون نفر است و بنا بر اعلام مرکز ارتباطات این کشور، 40 درصد مردم این کشور به اینترنت دسترسی دارند.
مقام های اوگاندایی در انتخابات سال 2016 میلادی شبکه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر و واتس آپ را مسدود وآن زمان اعلام کردند مخالفان از این شبکه ها به عنوان تریبونی برای برگزاری تجمع های غیر قانونی استفاده می کنند.
موسیوینی رئیس جمهوری 73 ساله این کشور از سال 1986میلادی عهده دار این منصب است .
اوگانادا کشوری است در حاشیهٔ دریاچه ویکتوریا واقع در شرق میانه آفریقا. این کشور در همسایگی سودان جنوبی، کنگو، رواندا، بروندی، تانزانیا، کنیاقرار دارد و پایتخت آن کامپالا است.
زبان رسمی در اوگاندا انگلیسی وسپس سواحلی است. 85 درصد مردم این کشور مسیحی و 12 درصد مسلمان هستند.
کد مطلب: 87929
برچسب ها: مالیات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *