۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۹

ديده بان حقوق بشر دولت اوگاندا را به ارعاب گروه هاي حقوق بشر متهم کرد

دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه اعلام کرد گروه های حقوق بشر اوگاندا هر روز با آزار و اذیت و ارعاب بیشتر مقامات دولتی این کشور روبرو می شوند.
در بیانیه دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک آمده است افزایش خصومت های مقامات دولتی باعث شده است فعالیت آزادانه گروه های مدافع حقوق بشر در این کشور با مشکل روبرو شود.
یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا که قصد دارد در سال ۲۰۱۶ برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند اغلب ضمن انتقاد از سازمان های غیر دولتی، آنها را به تخریب طرح های دولت و دفاع از منافع دولت های خارجی متهم کرده است.
سخنگوی دولت اوگاندا این اتهامات را رد کرده است.
دیده بان حقوق بشر تعطیلی نشست ها، تقاضا برای عذرخواهی، تهدید، آزار و اذیت و خشونت فیزیکی را به عنوان برخی از روشهایی نام برد که مقامات دولت اوگاندا برای مانع تراشی در مسیر فعالیت گروه های غیردولتی به کار می برند.
به دنبال اقدام سازمان آکسفام انگلیس در انتشار گزارشی که در آن از دولت اوگاندا به سبب دست داشتن در پرونده های زمین خواری انتقاد کرده بود، اوگاندا در ماه مه این سازمان را به تلاش برای بی اعتبار کردن رئیس جمهور این کشور متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کامپالا، اوگاندا سازمان آکسفام را تهدید کرد که در صورت پس نگرفتن این گزارش، نمایندگان این سازمان را از این کشور اخراج خواهد کرد.
کد مطلب: 3750
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *