۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸

تحریمهای کره‌شمالی فعلا کم نمیشود

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد، کره‌شمالی باید پیش از هرگونه رفع تحریم‌های بین‌المللی گام‌های راسخی در جهت خلع سلاح هسته‌ای بردارد.
دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد، کره‌شمالی باید پیش از هرگونه رفع تحریم‌های بین‌المللی گام‌های راسخی در جهت خلع سلاح هسته‌ای بردارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، سخنگوی رسمی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس با استقبال از برگزاری نشست روز سه‌شنبه میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی تاکید کرد، هرگونه توافقی که حاصل نشست باشد باید به خلع سلاح هسته‌ای کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت از سوی دولت پیونگ‌یانگ ختم شود.  
سخنگوی ترزا می در کنفرانس هفتگی گفت: ما از این حقیقت که نشست برگزار می‌شود استقبال می‌کنیم. نیاز داریم تا شاهد توافقی باشیم که به خلع سلاح هسته‌ای کامل، غیر قابل بازگشت و قابل تایید در شبه جزیره کره می‌رسد.
این سخنگو تاکید کرد: ما به همکاری با شرکای بین‌المللی برای اجرای سرسختانه تحریم‌های موجود تا زمانی که کره‌شمالی تعهداتش را به گام‌های راسخ به سمت خلع سلاح هسته‌ای تبدیل کند، ادامه می‌دهیم.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی صبح سه‌شنبه در اولین نشست در نوع خودش میان یک رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار می‌کنند. دو طرف قرار است رو در رو با حضور مترجمان در جلسه‌ای حضور داشته باشند که ممکن است دو ساعت طول بکشد و پس از آن نشست با حضور مشاوران دو طرف ادامه می‌یابد. ترامپ که یکشنبه وارد سنگاپور شد نسبت به نتایج نشست ابراز خوش‌بینی کرده و گفته است اوضاع به خوبی پیش خواهد رفت.
کد مطلب: 88459
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *