۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷

شعر خوانی مطیعی خلاف دیدگاه رهبری است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به گونه‌ای القا می‌کنند که گویا تنها همان‌هایی که شعر، مداحی و سخنرانی‌شان از تریبون نماز جمعه پخش می‌شود، خلوص دارند و بقیه کاره‌ای نیستند که این بدترین خیانت به نظام و گل به خودی آشکار است و لازم است از سوی نهادهای امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.
یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به گونه‌ای القا می‌کنند که گویا تنها همان‌هایی که شعر، مداحی و سخنرانی‌شان از تریبون نماز جمعه پخش می‌شود، خلوص دارند و بقیه کاره‌ای نیستند که این بدترین خیانت به نظام و گل به خودی آشکار است و لازم است از سوی نهادهای امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مردم و حتی بخش‌هایی از مسئولین در قبال برخی مسائل در کشور در حالت سردرگمی قرار دارند. ما از یک طرف مواضع رهبری را می‌شنویم که مخالف بر هم زدن سخنرانی‌ها، دامن زدن به اختلافات جناحی هستند و یا در مورد برجام می‌گفتند کشور دو قطبی نشود که خیلی از سازمان‌ها، نهادها و مسئولین هم از این مواضع خوشحال هستند و از آن استقبال می‌کنند ولی از ظرفیت‌هایی که منتسب به رهبری هستند مثل تریبون نماز جمعه یا گروه‌های ارزشی که خود را منتسب به این مجموعه یا رهروان خالص رهبری می‌دانند، رفتارهای دیگری را شاهد هستیم.
وی افزود: مثلا شعرخوانی میثم مطیعی در نماز عید فطر یا شعر، مداحی و سخنرانی‌هایی از تریبون‌های نماز جمعه را شاهد هستیم که درست خلاف دیدگاه رهبری است و این برای مردم قابل حذف نیست و به کشور آسیب می‌زند.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس خاطرنشان کرد: نهادهای مسئول و کارشناس در کشور که کار تخصصی می‌کنند، ناظر یا قانونگذار هستند، امین نظام و معتمد هستند و نباید مورد هجمه واقع شوند مثلا دستگاه دیپلماسی در ماجرای برجام بدون نظر، مشورت و هدایت رهبری اقدام نکرده یا بعد از خروج آمریکا از برجام برنامه‌های خود را با رهبری هماهنگ کرده است.
رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به حواشی پیش آمده در جریان بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، اظهار کرد: وقتی طرح و لایحه‌ای در مجلس مطرح می‌شود ما ساعت‌ها با سازمان‌های مسئول جلساتی تشکیل می‌دهیم و بررسی‌های کارشناسی داریم بنابراین اگر یک طرح یا لایحه به صحن مجلس می‌آید نباید مورد هجوم، هتاکی و فشار قرار گیرد و به گونه‌ای جلوه داده شود که این افراد عوامل اسرائیل و آمریکا هستند، ‌این رفتارها خلاف مواضع رهبری است و به جایگاه ایشان هم آسیب می‌رساند.
وی با بیان اینکه نباید مردم را دچار سردرگمی ناشی از مواضع متفاوت کرد، گفت: بعضا مدیحه‌سرایی، شعرخوانی یا حتی سخنرانی‌هایی که از تریبون‌هایی مثل نماز جمعه پخش می‌شود متفاوت با دیدگاه رهبری است؛ این در حالی است که چه در سیاست خارجی و چه در داخل ما با ابرچالش‌هایی مواجه هستیم و نباید قوای داخلی را تضعیف کنیم تا هر بخشی، دیگری را ضد انقلاب، مردم و اسلام معرفی کند بلکه باید اختلاف‌نظرهای کارشناسی را به رسمیت بشناسیم.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر اینکه رهبری در هیچ عرصه‌ای مخالف کار کارشناسی نبوده است، اظهار کرد: متاسفانه افرادی هستند که در تریبون‌های منتسب به رهبری به این فضا دامن می‌زنند که انگار مجلس و دولت که میلیون‌ها رای آورده و منتخب مردم هستند کاره‌ای نیستند و تنها همان‌هایی که شعر، مداحی و سخنرانی‌شان از تریبون نماز جمعه پخش می‌شود، خلوص دارند. این کار بدترین خیانت به نظام و گل به خودی آشکار است و آسیبی که این رفتارها به کشور می‌زند را دشمنان نمی‌توانند به ما وارد کنند.
رحیمی جهان‌آبادی تصریح کرد: وقتی یک نماینده مجلس یا افرادی که در مذاکرات هسته‌ای حاضر بودند متهم به خیانت می‌شوند پس چه کسی قرار است کار کارشناسی انجام دهد؟ این دردی است که ما در رفتارهای سیاسی و اجتماعی خود داریم و به نظر می‌رسد نیازمند مطالعه و بررسی دقیق‌تر توسط نهادهای امنیتی است.
کد مطلب: 88785
برچسب ها: میثم مطیعی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *