۰
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸

لباس تیم ملی ایران در کانون توجه علاقمندان

عروسک با تن پوش یوزپلنگ ایرانی (پویا) در مسکو و سن پترزبورگ توجه طرفداران فوتبال از کشورهای مختلف را جلب کرده است و بسیاری با نماد فوتبال ایران، عکس یادگاری می گیرند.
عروسک با تن پوش یوزپلنگ ایرانی (پویا) در مسکو و سن پترزبورگ توجه طرفداران فوتبال از کشورهای مختلف را جلب کرده است و بسیاری با نماد فوتبال ایران، عکس یادگاری می گیرند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، طرفداران فوتبال علاوه بر عکس گرفتن با عروسک یوزپلنگ ایرانی، پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل مغرب را به ایرانی ها تبریک می گویند.
در روزهای اخیر عروسک یوزپلنگ ایرانی با حضور در اماکن پرجمعیت مسکو و سن پترزبورگ ازجمله موزه ارمیتاژ و کلیسای جامع اسحاق فضای شادی بین طرفداران فوتبال بویژه ایرانیان بوجود آورده است.
عروسک یوزپلنگ را می توان در قایق های تفریحی در کانال های شهر سن پترزبورگ و خلیج فنلاند که بخش های ساحلی پایتخت شمالی روسیه را تشکیل می دهد، مشاهده کرد.
بسیاری از مسافران قایق ها و کشتی های تفریحی با مشاهده یوزپلنگ ایرانی با تکان دادن دست، ابراز احساسات می کنند و برخی نیز علاقه مندی خود را به تیم ایران نشان می دهند.
به گزارش ایرنا، در طراحی این نماد، توجه ویژه ای به استفاده از نمادهای ملی و مذهبی کشورمان شده است و مچ بند پهلوانی در دست راست و بازوبند کاپیتانی در دست چپ با الهام از باورهای فرهنگی مردم کشورمان طراحی شده است و نام آن را پویا گذاشتند.
درباره نماد فوتبال ایران باید گفت او یک شخص، حیوان یا شیئی است که به صورت نمادین برای نشان دادن یک گروه یا یک رویداد با هویت مشترک استفاده می شود.
استفاده از نماد علاوه بر ایجاد جذابیت، موجب انتقال سریع تر و آسانتر پیام به مخاطب نیز می شود.
در سطح بین المللی با افزایش استقبال مخاطبان و گسترش زمینه های کاربردی این عروسک های تن پوش، روز به روز شاهد حضور خلاقانه تر و نوآورانه تر این گونه نشانه های تصویری هستیم.
بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال پنجشنبه 24 خرداد ماه در روسیه آغاز شد.
مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگراد، نیژنی نووگراد، کازان، سامارا، سارانسک، ولگاگراد، رستف نا دُنو، سوچی و یکاترینبورگ شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 هستند.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «B» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه شده است.
ایران در نخستین دیدار خود روز جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ تیم مغرب را شکست داد و با توجه به تساوی 3 بر 3 پرتغال و اسپانیا، صدر نشین گروه مرگ شد.
تیم ملی کشورمان در دومین دیدار ساعت 22:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال و در سومین بازی گروهی خود ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسک با یاران رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا بازی خواهد کرد.
کد مطلب: 88929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *