۰
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶

اصغر فرهادی در خانواده سینمای اسپانیا

بنیاد آکادمی سینمای اسپانیا، اصغر فرهادی ـ فیلمساز ایرانی ـ را به عنوان عضو افتخاری هیات امنای این بنیاد برگزید.
بنیاد آکادمی سینمای اسپانیا، اصغر فرهادی ـ فیلمساز ایرانی ـ را به عنوان عضو افتخاری هیات امنای این بنیاد برگزید.
به گزارش ایسنا از پایگاه خبری «Eldiario»، پیشنهاد عضویت در این هیات در جریان سفر تازه اصغر فرهادی به مادرید از سوی «ماریانو باروسو» رییس این آکادمی مطرح شد و با پذیرش فرهادی رسمیت یافته است.
اصغر فرهادی نیز پس از انتخاب در بیانیه‌ای اظهار کرد: "انتظار چنین پیشنهادی را نداشته ولی به گرمی آن را پذیرفته و از این پس خود را بیشتر از پیش در جمع خانواده سینمای اسپانیا احساس می‌کند. سینمای جهان امروز در خطر است و مردم کمتر و کمتر به سینما می‌روند و ترجیح می‌دهند در خانه به تماشای فیلم بنشینند و آکادمی‌های سینمایی بین‌المللی باید در کنار هم راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند."
فرهادی افزود: زمانی که در دانشگاه سینما می‌خواندم فیلم‌های زیادی از «کارلوس سائورا» می‌دیدم و آثار «پدرو آلمادوار»، «آلخاندرو آمنابار» و «آلبرتو ایگلسیاس» نیز فیلم‌های شناخته شده‌ای در کشور هستند.
فرهادی که تازه‌ترین فیلم خود را با نام «همه می‌دانند» در اسپانیا ساخته، برای معرفی این فیلم در جمع دست‌اندرکاران سینمای اسپانیا به مادرید سفر کرده است.
«ماریانو باروسو» در برنامه اعلام رسمی عضویت اصغر فرهادی در هیات امنای آکادمی اسپانیا گفت: "برای ما افتخاری است که هنرمندی چون ایشان در جمع سینماگران اسپانیا باشد" و درباره فیلم «همه می‌دانند نیز گفت: "نکته بسیار مهم این است که این فیلم کاملا اسپانیایی است و در عین حال داستانی دارد که در هر گوشه جهان می‌تواند معنی و مفهوم داشته باشد".
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که از این پس آکادمی سینمای اسپانیا بتواند از دیدگاه‌های فرهادی برای پیشبرد برنامه‌های سینمایی در این کشور بهره گیرد.
افرادی چون «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده برنده نوبل ادبیات اهل کشور پرو، «آلخاندرو آمنابار» نویسنده و کارگردان اسپانیایی ـ شیلیایی و «ویتوریو استورارو» فیلمبردار برنده سه جایزه اسکار از دیگر اعضای هیات امنای بنیاد آکادمی سینمای اسپانیا هستند.
«همه می دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به زبان اسپانیولی و با بازی «پنه لوپه کروز»، «خاویر باردم» و «ریکاردو دارین»، امسال آغازگر هفتادویکمین جشنواره فیلم کن بود و از ماه سپتامبر در سینماهای اسپانیا اکران می شود.
کد مطلب: 89484
برچسب ها: فرهادی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *