۰
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸

تقویت مهارت "نه گفتن" دانش‌آموزان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیبها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان گفت: اجرای برنامه‌های آموزش همگانی از اولویت‌های پلیس است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیبها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان گفت: اجرای برنامه‌های آموزش همگانی از اولویت‌های پلیس است.
به گزارش ایسنا، سردار محمد مسعود زاهدیان با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیبها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان اظهارکرد: یکی از نکات مهم در بحث مبارزه با مواد مخدر موضوع پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس و محیط های آموزشی است که در این راستا توسعه مباحث آموزش همگانی در مدارس از اولویت هاست.
وی افزود: به منظور ایجاد ایمنی در سطح محیط های آموزشی، پلیس با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه های مشخصی را دنبال و  در مدارس برای خانواده ها، مربیان و دانش آموزان این  اقدامات آموزشی و اجتماعی را اجرایی می کند، تا  با برگزاری این برنامه ها با رویکرد کاهش تهدیدات و پیامدهای اثرات سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، بتوانیم  شناخت لازم نسبت به پیشگیری از استعمال مواد مخدر،آثار و علائم مصرف کننده مواد  را برای مربیان و خانواده دانش آموزان  تبیین کنیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا  افزود: برنامه های آموزش همگانی ارائه شده در مدارس متنوع است؛ استقرار مشاوران در مدارس و همزمان با آن اجرای برنامه های متعدد برگرفته از تکنیک های روانشناختی، جامعه شناختی و شناخت عوارض سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، برای خانواده ها، دانش آموزان  و مربیان از جمله این برنامه هاست. همچنین برگزاری مسابقات مقاله نویسی، نقاشی و اجرای نمایش تئاتر خیابانی به منظور آگاهی بخشی و افزایش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با موضوع تقویت قدرت "نه گفتن" ، نیز از دیگر برنامه های این پلیس است.
به گزارش سایت پلیس، زاهدیان با توجه به حساسیت امر آموزش در حوزه دانش آموزی خاطر نشان کرد: قشر دانش آموز یکی از اقشار مهم جامعه است که باید به خواسته های آن پاسخ داده شود، اگر قشر جوان قبل از آسیب دیدن نسبت به خطرات و آسیب ها توجیه شود در آینده درصد زیادی از گرایش جامعه نسبت به مواد مخدر و روانگردان ها کاهش می یابد و این امر باعث کاهش گرایش به اعتیاد در کشور می  شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان گفت: در راستای اجرای این برنامهها هماهنگیهای لازم را با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برای کنترل خرده فروشان و جمع آوری معتادان در اطراف محیطهای آموزشی در شعاع 500 متری و همچنین ارائه آموزش های هدفمند برای دانش آموزان، مربیان و والدین دانش آموزان انجام و یک کار هدفمند را آغاز کرده ایم و امیدواریم با سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های آموزش همگانی، برنامه های پیشگیرانه خود را ارتقاء بخشیم.
کد مطلب: 89547
برچسب ها: دانش آموزان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *