۰
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷

درخواست اتریش از ایران

خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات اتریش از دولت ایران خواسته‌اند مصونیت سیاسی یک دیپلمات ایرانی را که ادعا می‌شود به دلیل تلاش برای بمبگذاری در تجمع منافقین بازداشت شده است، لغو کند.
خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات اتریش از دولت ایران خواسته‌اند مصونیت سیاسی یک دیپلمات ایرانی را که ادعا می‌شود به دلیل تلاش برای بمبگذاری در تجمع منافقین بازداشت شده است، لغو کند.
به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی افزود: دستگاه اطلاعاتی بلژیک با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که روز شنبه یک دیپلمات ایرانی که قصد داشته در نشست گروهک تروریستی منافقین در نزدیکی پاریس بمبگذاری کند، در آلمان بازداشت شده است.
بنابر ادعای دستگاه اطلاعاتی بلژیک این فرد یکی از دیپلمات‌های سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی انتشار خبر دستگیری این دیپلمات، یک سخنگوی وزارت امورخارجه اتریش روز سه‌شنبه (امروز) گفت که دولت اتریش درخواست لغو مصونیت دیپلماتیک این فرد را به سفارت جمهوری اسلامی ایران ارائه داده است.
به گفته این سخنگو، دولت اتریش هم‌زمان به اطلاع مقامات ایران رسانده است که این فرد به دلیل وجود حکم بازداشت اروپایی، ظرف ۴۸ ساعت موقعیت دیپلماتیک خود را از دست خواهد داد.
این دیپلمات که ادعا می‌شود وابسته به جمهوری اسلامی است، جزو شش نفری است که در سه کشور بلژیک، فرانسه و آلمان در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند. وی متهم است که در طرح بمب‌گذاری در مراسم سالانه منمافقین دست داشته و با زوجی در ارتباط بوده است که قرار بود این طرح را عملی کنند.
پلیس بلژیک هم‌زمان یک زن و شوهر ایرانی را دستگیر کرده است که از تابعیت بلژیکی نیز برخوردارند.
دادستانی فدرال بلژیک نیز روز دوشنبه ادعا کرد که این دو نفر قصد داشتند با انفجار بمب، به تجمع سالانه منافقین که روز شنبه ۳۰ ژوئن، در شهر ویوپنت واقع در نزدیکی پاریس برگزار شده بود، حمله کنند.
تعدادی از سیاستمداران آمریکایی، از جمله رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این نشست شرکت کرده بودند.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به این ادعا گفت: چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی ابتدا به اتریش و سپس به سوئیس سفر کرده است.
کد مطلب: 89817
برچسب ها: اتریش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *