۰
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳

اجازه پرواز مجدد پاراگلایدرها در بام ایران

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شیوه‌نامه اخذ مجوز برای پرواز پاراگلایدرها توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تنظیم و برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه های مربوطه شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شیوه‌نامه اخذ مجوز برای پرواز پاراگلایدرها توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تنظیم و برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه های مربوطه شود.
به گزارش ایسنا، «جعفر مردانی» در جلسه‌ حل مشکلات ورزش هوایی پاراگلایدر اظهار کرد: هدف از این جلسه، ساماندهی و هدفمند کردن این رشته ورزشی برای دریافت مجوز است.
وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان و انجمن ورزش‌های هوایی در تدوین اساسنامه خود برای اخذ مجوز، تمام موارد از جمله نحوه پرواز، ارتفاع و شعاع پرواز، تاریخ برگزاری برنامه‌های آموزشی و مسابقات در سایت رخ را مدنظر قرار دهد.
مردانی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و جذابیت این رشته در جذب گردشگر، همه دستگاه‌های مربوطه برای رفع مشکل این رشته ورزشی همیار و همراه یکدیگر باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: امروزه ورزش‌های هیجان‌انگیز از جمله پارگلایدر مورد توجه جوانان قرار گرفته است و با توجه قابلیت‌های استثنایی سایت پروازی رخ، می‌توان برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و رونق گردشگری استان بهره جست.
«حمید کریمی» اظهار کرد: این اداره بر قانونمند شدن این رشته ورزشی تأکید دارد و با صدور گواهی نامه برای ورزشکاران این رشته، از وقوع مشکلاتی هم‌چون پرواز بدون مجوز پیشگیری خواهد شد.
کریمی خاطرنشان کرد: برای از سرگیری پرواز در سایت گردنه رخ که یکی از بهترین سایت‌های پروازی در خاورمیانه محسوب می‌شود، همگن بودن و همکاری بین دستگاه‌های دخیل در این امر ضرورت دارد.
وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان برای ساماندهی و نظام‌مند کردن پرواز پاراگلایدرها تلاش خواهد کرد و امیدواریم مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی و مابقی دستگاه‌ها برای شروع مجدد فعالیت این رشته ورزشی اخذ شود.
کریمی با اشاره به این‌که استان داری 96 خلبان آموزش دیده و 45 خلبان فعال پاراگلایدار است، یادآور شد: با توجه به پروازهای غیرمجاز که در سال‌های اخیر در سایت گردنه رخ اتفاق افتاد، پرواز در این سایت از شهریورماه سال گذشته ممنوع شده است.
کد مطلب: 89883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *