۰
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵

احیای مجازات اعدام دلیل تهدید سریلانکا

سفرای کشورهای اتحادیه اروپا، سریلانکا را تهدید کردند که در صورت احیای مجازات اعدام، امتیازات تجاری را از این کشور خواهند گرفت.
سفرای کشورهای اتحادیه اروپا، سریلانکا را تهدید کردند که در صورت احیای مجازات اعدام، امتیازات تجاری را از این کشور خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'هندو' در روز سه شنبه، سفرای کشورهای اروپایی در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: سفارت خانه های اروپایی از رئیس جمهوری سریلانکا درخواست کرده اند تا به تعلیق اجرای مجازات اعدام و مخالفت سنتی سریلانکا با این گونه مجازات ها ادامه دهد.
دیپلمات های اروپایی گفتند انتظار دارند ماتریپیالا سریسینا رئیس جمهور سریلانکا این تصمیم را متوقف کند چون اگر این کشور مجازات اعدام را اجرایی کند، سریلانکا بلافاصله امتیازات تجاری برای صادرات خود به 28 کشور اوروپایی را از دست خواهد داد.
پلیس سریلانکا معتقد است که این کشور به عنوان یک مرکز حمل و انتقال از سوی قاچاقچیان مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل در ماه ژانویه بیش از یک تن مواد مخدر که توسط پلیس در چند سال گذشته کشف و ضبط شده بود را نابود کرد.
زندان اصلی سریلانکا اعلام کرده است در حال آمادگی برای اعدام دو زندانی است. این اولین مجازات اعدام در سریلانکا پس از 42 سال خواهد بود.
هفته گذشته گمینی جایاویکرما پررا، وزیر نظم بودایی سریلانکا گفت: سریسینا برای احیای مجازات اعدام جهت جلوگیری از جرایم جدی تحت فشار قرار گرفته است.
وی افزود:کابینه دولت به طور واحد با احیای این مجازات موافقت کرد. ما نمی توانیم اجازه دهیم که مجرمان در زندان به اقدامات غیر قانونی ادامه دهند و کشور را تخریب کنند. زندانیان حتی در زندان نیز به تجارت مواد مخدر ادامه می دهند.
اگرچه مجازات اعدام در قانون اساسی سریلانکا وجود دارد اما این کشور از سال 1976 اجرایی کردن این مجازات را متوقف کرد. اکنون مجرمانی که به اعدام محکوم می شوند، تا آخر عمر خود در زندان باقی می مانند.
از سال 1978 تاکنون روسای جمهوری سریلانکا با اجرایی شدن حکم اعدام مخالفت کرده بودند.
کد مطلب: 90608
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *