۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲

درخواست جدید معترضان جنوب عراق

تظاهرکنندگان در جنوب عراق ضمن محکومیت تعلیق به وجود آمده در عمل به خواسته‌هایشان، برکناری استاندار ذی قار و مدیران فاسد ادارات را خواستار شدند.
تظاهرکنندگان در جنوب عراق ضمن محکومیت تعلیق به وجود آمده در عمل به خواسته‌هایشان، برکناری استاندار ذی قار و مدیران فاسد ادارات را خواستار شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، کمیته‌های هماهنگی تظاهرات در استان ذی قار در جنوب عراق خواستار برگزاری تظاهراتی گسترده مقابل ساختمان استانداری شده و تعلل شورای استانداری در برآوردن خواسته‌های تظاهرکنندگان را محکوم کردند.
این کمیته‌ها در بیانیه‌ای خواستار برکناری استاندار و مدیران فاسد ادارات شده و تعلل شورای استانداری و شخص استاندار در برابر خواسته‌های این تظاهرکنندگان که فعالیتی مسالمت‌آمیز دارند را محکوم کردند.
همچنین کمیته‌های یادشده خواستار ارائه خدمات اصلی مانند برق، آب، کوپن، دارو، مراقبت‌های پزشکی و دیگر نیازهای ضروری شدند.
تظاهرات مسالمت‌آمیز شهر بصره در جنوب عراق اوایل ژوئیه جاری آغاز شد و تظاهرکنندگان خواستار بهبود خدماتی چون برق و آب و تعیین راه‌حل‌هایی برای وضعیت وخیم معیشتی در این شهر نفت‌خیز شدند.
خیلی زود این اعتراضات به دیگر شهرها از جمله الناصریة، الدیوانیه و کربلا و پس از آن به بغداد رسید و مسؤولان امنیتی عراق به شدت با تظاهرکنندگان مقابله کردند و در این درگیری‌ها روز جمعه چهار تن کشته شدند.
جمعه هفته گذشته هزاران معترض در مناطق مختلف عراق از جمله پایتخت تظاهرات کردند.
پس از آنکه تظاهرکنندگان به سمت منطقه الخضراء به راه افتادند، نیروهای امنیتی عراق از آب پرفشار و گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن آنها استفاده کردند.
کد مطلب: 91083
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *