۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۷

دستور صریح رييس‌جمهور براي احیای درياچه اروميه

در آخرین تصمیم گیری ها در شورای عالی آب، رییس جمهوری چند دستور صریح برای احیای دریاچه ارومیه صادر کرده است که وزارت نیرو آنها را با جدیت پیگیری می کند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، مجید نامجو در باره برنامه های دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: در آخرین تصمیم گیری ها در شورای عالی آب، رییس جمهوری چند دستور صریح برای احیای دریاچه ارومیه صادر کرده است که وزارت نیرو آنها را با جدیت پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها برای احیای این دریاچه انتقال آب حوزه به حوزه بود، گفت: دو طرح در این زمینه پیشنهاد شد که یکی از آنها تا پایان دولت دهم به ثمر می نشیند و جزء طرح های مهر ماندگار است.

وی افزود: طرح دیگر نیز درازمدت است و باید از محل اعتبارهای خارج از استان تامین شود که آن هم در دست طراحی است و امیدواریم با تغییر اقلیمی که انتظارش می رود، شرایط بهتر شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی آب، باروری ابرها نیز در دستور کار احیای دریاچه ارومیه قرار دارد، ادامه داد: براساس اطلاعات ما، باروری ابرها بارش های منطقه را ۱۵ درصد افزایش می دهد.

نامجو در باره این که آیا اقدام های دولت در نهایت می تواند به احیای دریاچه ارومیه کمک کند؟ گفت: اگر بخواهیم دریاچه را داشته باشیم باید هزینه هایش را هم بپردازیم، تاریخ نشان می دهد این دریاچه پیشتر هم خشک شده اما دوباره احیا شده است و اکنون نیز با توجه به نگرانی های موجود و حساسیت های ملی و بین المللی که در این زمینه مطرح شده است، دولت این هزینه را می دهد تا آرامشی را در این زمینه ایجاد کند و تمام اقدام های موجود هزینه ای است که باید برای احیای دریاچه ارومیه پرداخت شود.
کد مطلب: 911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *