۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳

آمریکا وارد جنگ با ایران نخواهد شد

«شهاب المکاحله» نویسنده اردنی و ستون نویس روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران نوشت: به باور من، واشنگتن وارد جنگ با تهران نخواهد شد.
 «شهاب المکاحله» نویسنده اردنی و ستون نویس روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران نوشت: به باور من، واشنگتن وارد جنگ با تهران نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، المکاحله در این یادداشت به دلایل چهارگانه خود مبنی بر عدم وقوع جنگ میان آمریکا و ایران اشاره می کند و می نویسد:
عامل نخست: ارتش آمریکا به دلیل جنگ های پی در پی در عراق و افغانستان بسیار خسته و بی رمق شده است، در حال حاضر نیز واشنگتن جنگ دیگری در سوریه را به راه انداخته که در آن تلفات مادی و معنوی زیادی را متحمل شده است. از سوی دیگر، بیشتر ژنرال های آمریکایی و نظامیان کنونی و پیشین واشنگتن نیز شرایط خوبی ندارند تا وارد باتلاق دیگری در خاورمیانه شوند، موضوعی که نشان می دهد آمریکا هرگز به ایران حمله نخواهد کرد.
دومین دلیل: با وجود آن که بودجه نظامی آمریکا بالغ بر 700 میلیارد است، اما این کشور در آینده ای نزدیک نمی تواند منابع مالی یک جنگ را تامین کند، این همان محور موضوعی است که من با یک ژنرال برجسته آمریکایی داشتم و از وی درباره جنگ های واشنگتن در خاورمیانه پرسیدم و او گفت: ما امروز نمی توانیم یک کفش برای سرباز آمریکایی بخریم، اگر جنگ جدیدی رخ دهد، آیا می توانیم از پس هزینه های آن برآییم؟ افزون بر آن نتایج جنگ های اخیر آمریکا در خاورمیانه مانند جنگ عراق، لیبی، افغانستان و سوریه همچنان ادامه دارد و پایان نیافته است.
دلیل سوم: ایران، عراق یا افغانستان یا سوریه نیست، کشوری پهناور با جمعیتی بالغ بر 70 میلیون نفر و مساحتی یک میلیون و 700 هزار کیلومتری مربعی است، افزون بر آن، زمانی که آمریکا نتوانست به اهدافش در عراق برسد، چگونه می تواند با وجود همراهی اسرائیل و عربستان در جنگ با ایران پیروز شود؟
اگر آمریکا توانایی این را دارد، ایران را با موشک های بالستیک 'تاماهاوک' و 'کروز' هدف قرار دهد، تهران نیز علاوه بر آن که می تواند با بستن تنگه های هرمز و باب المندب، لای چرخ اقتصادی واشنگتن چوب قرار دهد، و مراکز و پایگاه های نظامی واشنگتن را هدف بگیرد.
دلیل چهارم: ایرانی ها از سال 2015 که اقتصاد خود را به روی کشورهای دیگر گشودند، درخواست های زیادی از کشورهای صنعتی دریافت کردند که تمایلی برای جنگ یا اعمال تحریم این کشورها علیه تهران ندارند.
آلمانی ها، فرانسوی ها، چینی ها، هندی ها و روس ها امروز نمی توانند صحبت های ترامپ را بپذیرند، چرا که آنان به خوبی می دانند رئیس جمهوری آمریکا تنها این معاملات را برای خود می خواهد.
به همین دلیل، ترامپ امروز بیش از هر زمان دیگر در اندیشه لغو اتحادیه عرب و ایجاد یک ناتوی عربی به سبک غربی آن است.
آمریکا در خاورمیانه حضور دارد تا کشورهای عربی و مسلمان را وارد جنگ با ایران کند و خود تنها ماموریت نظارت و واردات سلاح و مهمات را برعهده بگیرد و ارتش این کشورها را برای دفاع بهتر از خود در برابر تهران آموزش دهد.
درست زمانی که ترامپ، در اندیشه تجزیه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، تلاش می کند، ناتوی عربی را میان کشورهایی تشکیل دهد که هیچ یک صنعت نظامی ندارند و این امر نیازمند انعقاد قرارداد نظامی با واشنگتن است تا زیربنای صنعت اسلحه سازی ایجاد شود.»
کد مطلب: 91394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *