۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۹

مساله اصلی محیط زیست کمبود آب است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مساله اصلی محیط زیست کشور اول آب و بعد از آن مصرف بالای انرژی است.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مساله اصلی محیط زیست کشور اول آب و بعد از آن مصرف بالای انرژی است.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، عیسی کلانتری عصر روز سه شنبه در نشست خبری در رادیو گفت و گو در پاسخ به ایرنا افزود: در بهمن ماه سال گذشته کمیته ای با عنوان 'سازگاری با کم آبی' تشکیل شد و طی جلسات متعدد آیین نامه هایی وضع شد تا مصرف آب را سر و سامان دهد.
وی به کاهش بارندگی ها در کشور اشاره کرد و گفت: متوسط بارندگی در کشور از ٢٥٠ میلیمتر به ٢٠٥ میلیمتر کاهش یافته است که با توجه به گرم شدن زمین بیش از دو هزار و ٥٠٠ میلیمتر نیز تبخیر داریم.
کلانتری افزود: در کنار اینها شاهد افزایش سریع جمعیت هستیم به طوری که در ٤٠ سال گذشته جمعیت بیش از دو برابر افزایش یافته است بدون اینکه فرهنگ مصرفی و محیط زیستی مردم اصلاح شود بر این اساس با مصرف بی ضابطه بر منابع فشار آمده است.
رییس سازمان محیط زیست ادامه داد: در کمیته سازگاری با کم آبی تمام این موارد ار جمله حقابه محیط زبست را مطرح کردیم، تا چند سال پیش فکر می کردیم تمام ابها باید صرف کشاورزی شود، اگر تالاب خشک شد ایرادی ندارد اما تولید محصول افزایش یابد.
کلانتری گفت: البته هنوز درباره خقابه تالاب ها با وزارت نیرو به توافق کامل نرسیدیم، گرچه نظر وزارت نیرو بر ١١.٨ میلیارد متر مکعب است اما ادعای محیط زیست بیش از ٢٠ میلیارد متر مکعب است که نتیجه گیری نهایی بر عهده شورای عالی اب است.
کد مطلب: 91447
برچسب ها: محیط زیست
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *