۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۹

لزوم بهینه سازی شبکه برق تهران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: ۵۰ درصد خطوط انتقال و شبکه برق تهران، البرز و قم بیش از۲۰ سال قدمت دارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: ۵۰ درصد خطوط انتقال و شبکه برق تهران، البرز و قم بیش از۲۰ سال قدمت دارد.
به گزارش ایسنا، غلامرضا خوش خلق امروز در نشستی خبری با بیان اینکه ۲۰ درصد تجهیزات شبکه تولید و انتقال و ۲۵ درصد از مشترکان صنعت برق کشور در منطقه تحت پوشش برق منطقه تهران قرار گرفته است، اظهار کرد: بالا بودن عمر این تجهیزات، آسیب پذیری شبکه را بالا می برد و پایداری شبکه را به خطر می‌اندازد و به منظور برطرف کردن این مشکل، طرح بهینه سازی شبکه در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه حوزه عملیاتی برق منطقه‌ای تهران شامل استان‌های تهران، البرز و قم می‌شود و ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد، عنوان کرد:اوج مصرف برق امسال درحوزه شرکت برق منطقه‌ای تهران ۱۰ هزار و ۱۸۲ مگاوات بوده است.
وی با بیان اینکه پیک بار امسال نسبت به پیک بار سال گذشته ۹ دهم درصد رشد داشته است، تصریح کرد:بر اساس پیش‌بینی‌ها اوج مصرف امسال به ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات می‌رسد که با تغییر ساعت کار دستگاه‌ها، انتقال بار و دیگر طرح‌های مدیریت مصرف، حدود ۴۰۰ مگاوات از مصرف برق منطقه کاهش یافت.
خوش خلق با اشاره به اینکه قرار است ۵۰ درصد به ظرفیت‌سازی و توسعه خطوط انتقال و پست‌های برق تا افق ۱۴۰۳ اضافه شود، گفت: برای رسیدن به میزان متوسط کشور باید در شبکه برق تهران به میزان ۵۰ درصد ظرفیت‌سازی و توسعه انجام شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در خصوص راه‌اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک، گفت: تعداد زیادی نیروگاه مقیاس کوچک در برق منطقه‌ای تهران در محل پست‌های برق اجرا شده و بر اساس دستورالعمل‌های فعلی برق تولیدی در این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی پنج ساله به نرخ هر کیلووات ۱۰۰ تومان خریداری می‌شود.
به گفته وی هم اکنون هر کیلووات ساعت برق حدود ۷۰ تومان به مشترکان عرضه می‌شود و دستورالعمل‌های خرید برق تولیدی در نیروگاه‌های مقیاس کوچک باید هم برای تولیدکنندگان بازگشت سرمایه داشته باشد و هم صنعت برق بتواند مابه التفاوت‌های قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی را پرداخت کند و به همین سبب این دستورالعمل در حال بازنگری است.
وی با اشاره به برق‌رسانی به واحدهای مسکن مهر گفت:‌ شرکت برق منطقه‌ای تهران در راستای انتقال برق به واحدهای مسکن مهر به تمام وظایف خود عمل کرده و عقب‌افتادگی ندارد و هر جا که واحدهای مسکن مهر نیاز به پست اصلی برق داشته‌اند را انجام داده است.
کد مطلب: 93210
برچسب ها: برق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *