۰
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳

ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه

دولت ترکیه بار دیگر تجهیزات نظامی شامل تانک های ام.60، خودروهای زرهی و تجهیزات جنگی و نیروی مسلح تازه نفس به مرزهای سوریه در استان حلب و حوالی منطقه ادلب اعزام کرد.
دولت ترکیه بار دیگر تجهیزات نظامی شامل تانک های ام.60، خودروهای زرهی و تجهیزات جنگی و نیروی مسلح تازه نفس به مرزهای سوریه در استان حلب و حوالی منطقه ادلب اعزام کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در دو هفته اخیر با جدی تر شدن حمله ارتش سوریه برای بازپس گیری شهر ادلب از دست تروریست ها، ارتش ترکیه نیز در چند مرحله نیروها و تجهیزات نظامی گسترده به مناطق مرزی در شمال سوریه اعزام کرده است.
اعزام نیروها و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به مرزها در حالی انجام می شود که ارتش سوریه برای حمله به آخرین پایگاه مهم تروریست ها در شهر ادلب آماده می شود و دولت آنکارا بیم دارد که پناهجویان و تروریست های مسلح حاضر در آن منطقه با بروز درگیری، به خاک ترکیه متواری شوند.
وب سایت خبر.7 ترکیه امروز با انتشار گزارشی هدف از اعزام نیروها و تجهیزات نظامی جدید از سوی ارتش ترکیه به مرز را مقابله با پیامدهای حمله نیروهای ارتش سوریه به مقر تروریست ها در ادلب عنوان کرد و نوشت : نیروهای ترکیه در تمامی مرزهای شمالی سوریه به حالت آماده باش در آمده اند.
به نوشته این رسانه، دولت ترکیه به خط مرزی ادلب در استان حاتای ترکیه نیرو و تجهیزات گسترده اعزام و مستقر کرده و 12 نقطه دیده بانی ایجاد شده در حوالی ادلب را از نظر نیرو و تجهیزات تقویت کرده است.
به ادعای این رسانه، با وقوع حمله به ادلب از سوی ارتش سوریه، موج جدیدی از پناهجویان به سمت مرزهای ترکیه هجوم خواهند آورد و برای این منظور، کمپ پناهجویان 'آتما' که در استان حاتای ترکیه ایجاد شده، برای پذیرش پناهجویان در حال گسترش و آماده سازی است.
وب سایت خبر.7 همچنین با اشاره به این که نیروهای مسلح ترکیه بر اساس مفاد تفاهم نامه آستانه 12 نقطه دیده بانی در اطراف شهر ادلب ایجاد کرده اند، نوشت: در صورت حمله به این مراکز ایجاد شده توسط ارتش ترکیه از سوی نیروهای ارتش سوریه و یا نیروهای معارض حاضر در منطقه، اقدام متقابل انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه هدف از استقرار نیروها و تجهیزات نظامی ترکیه در مناطق مرزی را جلوگیری از هجوم پناهجویان و مقابله با ورود تروریست ها عنوان می کنند.
ترکیه در چند هفته اخیر با اقدامات دیپلماتیک به خصوص از طریق رایزنی با روسیه و ایران در صدد بوده است که مانع حمله ارتش سوریه به ادلب شود.
روز جمعه گذشته مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، سرگئی شویگو وزیر دفاع و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در خصوص وضعیت ادلب دیدار و مذاکره کردند.
همچنین در سفر هفته گذشته محمد جواد ظریف به آنکارا نیز علاوه بر مذاکره در خصوص دور سوم مذاکرات سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه درباره تحولات سوریه در تهران ، رایزنی در خصوص وضعیت ادلب نیز محور مذاکرات طرفین بود.
بر اساس توافق آستانه میان کشورهای ضامن، ترکیه 12 نقطه و مرکز نظارت در خاک سوریه شامل 6 مرکز در استان ادلب، چهار مرکز در استان حلب و 2 مرکز در استان حماه ایجاد کرده و بر اساس آن بایستی مخالفان مسلح را از گروه های تروریستی داعش و تحریر الشام(جبهه النصره) جداسازی و با این دو مبارزه کند.
در روز جمعه گذشته ترکیه با جدی تر شدن احتمال حمله ارتش سوریه به ادلب، هیأت تحریر شام (جبهه النصره سابق) را که بخش زیادی از ادلب را در کنترل خود دارد، در فهرست گروه های تروریستی قرار داد تا به تعهدات خود در توافق آستانه عمل کند.
روز جمعه 16 شهریور ماه قرار است سومین دور نشست سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران درباره تحولات سوریه و به خصوص وضعیت ادلب برگزار شود.
نتایج این نشست سرنوشت شهر ادلب و تروریست های ساکن در آنجا را مشخص خواهد کرد و این نشست نقطه عطفی برای پایان دادن به بحران جنگ داخلی در سوریه خواهد بود.
کد مطلب: 93361
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *