۰
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
دکتر کواکبیان در نشست اداری پیگیری مشکلات منطقه 7:

رجایی و باهنر همواره باید الگوی دولتمردان ما باقی بمانند

جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۷ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه۷، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه‌های دولتی تهران، غلامرضا حیدری و علیرضا محجوب، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین محسن‌هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران،ری و تجریش، افشین حبیب زاده و زهرا نژاد بهرام اعضای شورای شهر برگزار شد.
رجایی و باهنر همواره باید الگوی دولتمردان ما باقی بمانند
جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۷ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه۷، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه‌های دولتی تهران، غلامرضا حیدری و علیرضا محجوب، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین محسن‌هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران،ری و تجریش، افشین حبیب زاده و زهرا نژاد بهرام اعضای شورای  شهر برگزار شد.
این نشست برای پیگیری جلسه مردمی منطقه ۷ و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
در آغاز جلسه دبیران شورایاری محلات منطقه ۷ مسائل عمده منطقه را بیان کردند. بافت فرسوده گسترده، ترافیک شدید معابر منطقه، محورهای اصلی منطقه از گذرهای اصلی شهری هستند که به ترافیک منطقه اضافه می‌کند، وجود موانعی همچون رایگان نبودن انشعابات با وجود وعده دستگاه‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده، پرداخت نشدن تسهیلات نوسازی مسکن توسط بانک‌های عامل، دریافت مبالغ کلان توسط تامین اجتماعی در عوض عوارض شهرداری، لزوم نوسازی مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید، تیرهای برق مزاحم که عمدتا در میان مناطق مسکونی بافت‌های فرسوده منطقه ۷ قرار دارند، اشغال ۱۴٪ از مساحت منطقه ۷ توسط پادگان‌ها و املاک نظامی، از جمله مسائل مطرح شده توسط دبیران شورایاری‌های منطقه ۷ بود.
از دیگر مشکلات منطقه ۷ می‌توان به مواردی همچون املاک فریز شده اطراف مصلای تهران و مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه‌ها در مصلا، مکانیزه نبودن برخی از پل‌های عابر پیاده پرتردد و وضعیت نامناسب میدان هفتم تیر در این منطقه اشاره کرد.
در ادامه این نشست خانم سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ گفت: منطقه ۷ در قلب تهران از شرایط خاصی برخوردار است و خیابان شریعتی این منطقه را به دو قسمت کم برخوردار و بالاتر از نظر اقتصادی و فرهنگی تقسیم می‌کند. بیشترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی منطقه ۷ مربوط به همین بافت کم برخوردار است و بخش عمده‌ای از ۴۷درصد بافت فرسوده منطقه نیز در بخش شرقی منطقه ۷ قرار دارد.
وی افزود: منطقه ۷ از نظر سرانه فضای سبز ضعیف است و شهرداری منطقه ۷ برنامه ریزی‌هایی در جهت بهبود این وضع انجام داده است. با کمک و زحمات مسئولین ۳۵۰۰ متر باغ در دل محلات منطقه خریداری شده و با بهسازی به عنوان فضای سبز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
حاجوی خاطرنشان کرد:‌ ۳۱درصد در نوسازی بافت فرسوده رشد داشته ایم که ۱۳هزار پلاک شناسایی شده و عده زیادی از شهروندان جهت انجام اقدامات مربوط به نوسازی مراجعه کرده اند. شهرداری در این مورد مظلوم واقع شده است، چراکه بسیاری از اقدامات را انجام داده و اشکالات را به گردن می‌گیرد، اما برخی نهادهای مربوط پاسخگویی لازم را ندارند.
شهردار منطقه ۷ افزود: سازمان تامین اجتماعی با درخواست مبالغ کلان از مردم باعث شد مراجعه و استقبال مردم جهت نوسازی بافت‌های فرسوده کاهش یابد. درخصوص ایمنی مدارس سعی کردیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که خطرات اصلی برای ایمنی رفع شده و امکان استفاده دانش آموزان با وضعیت مناسب از نظر شرایط ایمنی فراهم شد.
حاجوی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده اعلام آمادگی کرده و حاضر اند در عوض مکانیزه کردن پل و تجهیز قرارداد مدت‌دار جهت اخذ تبلیغات عرشه پل را منعقد نمایند.
شهردار منطقه۷  تاکید کرد: ۱۴هزار متر از طریق مشارکت‌های مردمی و ایجاد چمن مصنوعی به سرانه ورزشی منطقه ۷ افزوده شده و ۲۶ مدرسه نیز مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته است.
در ادامه این نشست مدیر برق منطقه گفت: ۱۱۸۰ اصله تیر برق جهت بهبود وضع معابر جابجا شده و درمواردی به دلیل موقعیت مکانی امکان جابجایی وجود ندارد. امسال ظرفیت ۲۰مگاوات که به صورت پراکنده در تهران تولید می‌شد به کمک مشکلات برق آمد و برخی ساختمان‌ها و مجتمع‌ها با آزادسازی مازاد برق مصرفی به عبور از مشکلات انرژی تهران کمک کردند.
دکتر عسیی فرهادی فرماندار تهران با اشاره به اهمیت انرژی‌های پاک گفت: قابلیت استفاده از انرژی‌های پاک در تهران وجود دارد و برای مثال نیمی از انرژی ساختمان فرمانداری تهران با استفاده از انرژی خورشیدی تامین می‌شود.
وی افزود: این جلسات با محوریت دکتر کواکبیان و با همراهی نمایندگان مردم  تهران در مجلس و همچنین اعضای شورای شهر تهران برگزار می‌شود. برای هر منطقه ۳ جلسه برگزار شده  و علاوه بر موارد اجرایی در حل مشکلات  مناطق ۲۲گانه تهران، ارتباط با مردم و اولویت بندی مشکلات مناطق از مهم ترین دستاوردهای این سلسله جلسات است
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱۶مصوبه حاصل این جلسات بوده که ۱۰۶ مورد اجرایی شده و ۱۱۰ مصوبه درحال پیگیری است.
موسی زاده معاون فنی عمرانی اداره ورزش شمال شرق تهران گفت:‌ به واسطه اصل ماده۸۸ قانون ورزش، مردم را از ورزش محروم کرده ایم. به دلیل واگذاری فضاهای ورزشی به پیمانکاران بخش خصوصی ورزش گران شده و امکان دسترسی عمومی به فضاهای ورزشی کاهش یافته است.
وی افزود: پیمانکاران خصوصی فضاهای ورزشی را از ما سالم تحویل گرفته و ویران شده تحویل می‌دهند که امیدواریم مسئولین و نمایندگان مجلس فکری برای این موضوع کنند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۷ طی سخنانی گفت: ۱۰۷ مدرسه دولتی و در مجموع ۱۷۵ مدرسه دولتی و غیر انتفاعی در منطقه ۷ وجود دارد. ۴۰ مدرسه در بافت‌های فرسوده قرار داشته و ۳۰ واحد آموزشی دارای سقف شیروانی هستند.
گرمایش ۲ مدرسه با استفاده از شعله مستقیم انجام می‌شود که در تلاش هستیم به سیستم گرمایشی شوفاژی ارتقا دهیم.
در ادامه این نشست رئیس پلیس راهور منطقه ۷ گفت: راهنمایی و رانندگی تمام تلاش خود را جهت مدیریت ترافیک انجام می‌دهد که به دلیل قدیمی بودن معابر و برخی گره‌های ترافیکی در چند محدوده با مشکلات ترافیکی روبرو هستیم. تعریض معابر قدیمی جهت رفع گره‌های ترافیکی راهگشا خواهد بود.
مهندس بازگیر رئیس اداره محیط زیست تهران گفت: زباله گردی یکی از مشکلات اصلی تهران است که در منطقه ۷ نیز قابل مشاهده است. این مساله علاوه بر مشکلات محیط زیستی، بهداشت و سلامت، از منظر ظاهری وهن مدیریت شهری و زحماتی است که در شهر صورت می‌گیرد.
وی افزود: متولی جمع آوری صحیح پسماند، شهرداری تهران است و برای اینکه جمع آوری به درستی صورت پذیرد کارگروهی در استان و در هرشهرستان تشکیل شده که زیر نظر استانداری و فرمانداری فعالیت کرده و شهرداری ملزم به ارائه برنامه‌های خود به این کارگروه است.
رئيس اداره محیط زیست تهران تصریح کرد: ۲۰ درصد از زباله گرد‌ها از سرناچاری این کار را انجام می‌دهند و ۸۰ درصد آن‌ها افرادی هستند که با پیمانکارانی قرارداد دارند که طرف قرارداد شهرداری هستند!
زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت فرسوده منطقه ۷ یکی از پیچیده ترین بافت‌های فرسوده تهران است. برای کنترل ترافیک برخی از مناطق را از هم بریدیم و این بریدگی‌ها در مواردی منجر به مهاجرت‌های درون شهری شد.
وی تصریح کرد: وقتی موضوع بافت فرسوده مطرح می‌شود یکی از مهم ترین مسائل این است که علاوه بر شهرداری سایر دستگاه‌ها نیز تعهدات خود از جمله تعهدات مالی را اجرایی کنند. بافت فرسوده منطقه ۷ در رسیدگی به بافت‌های فرسوده باید در درجه بالاتری از اهمیت قرار گیرد و به آن رسیدگی شود.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان گفت: امروز در جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت شرکت کردیم و معتقدم اگر قرار بر ساماندهی پایتخت باشد، حتما پادگان‌ها باید از تهران خارج شوند و البته هزینه آن نیز باید به نیروهای مسلح پرداخت شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس گفت: زحمات انجام شده توسط شهردار منطقه ۷ قابل تقدیر است و امیدواریم پیگیری مسائلی همچون مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده با کمک بخش خصوصی و استفاده از تبلیغات انجام شود.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت افزود: این جلسه نمونه ای از مدیریت یکپارچه و هماهنگ در مناطق است که امیدواریم دولت هرچه زودتر لایحه آن را ارائه کرده و در مجلس پیگیری کنیم.
دکتر کواکبیان با گرامیداشت  یاد و خاطره شهید رجایی خاطر نشان کرد: آقای خجسته مسئول دفتر ایشان نقل می‌کردند وقتی شهید رجایی نخست وزیر شدند، دستور دادند در هفته یک روز اتاق محل کار و حتی سرویس‌های بهداشتی را خودشان تمیز کنند.
دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: وقتی به ایشان گفتند چرا با وجود اینکه نخست وزیر هستید چنین کاری می‌کنید ایشان گفته بودند می‌خواهم به نفس خودم بگویم رجایی! تو همان دستفروش در قزوین بودی که معلم شدی و در زندان افتادی، انقلاب موجب شد آزاد شوی و حال نخست وزیر هستی. نکند که خودت را فراموش کنی!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: زهد فروشی، ریاکاری و ساده زیست نشان دادن خود بدون عملکرد واقعی بی فایده است و مردم متوجه خواهند شد.
 
 
کد مطلب: 93601
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *