۰
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

ایجاد کانون صادراتی جدید کشور

‌مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از اتصال بندر شیوء در استان هرمزگان به شبکه یکپارچه اتوماسیون اداری بنادر کشور با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و استقرار دولت الکترونیک خبر داد.
‌مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از اتصال بندر شیوء در استان هرمزگان به شبکه یکپارچه اتوماسیون اداری بنادر کشور با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و استقرار دولت الکترونیک خبر داد.
‌به گزارش ایسنا،‌ قاسم عسکری نسب با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان خواهد داشت، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیوء و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.
وی افزود: تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در این بندر، زمینه ساز تحولی چشمگیر در بحث رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد شد.
عسکری نسب با اشاره به برنامه های دولت در زمینه ایجاد اقتصاد دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی در کشور، افزود: در همین راستا، بندر شیوء از طریق سرور مرکزی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به شبکه یکپارچه اطلاعاتی بنادر کشور متصل شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اطلاع رسانی سریع، برچیدن تشریفات وقت گیر اداری و تسریع در انجام فرآیند مکاتبات را از جمله نتایج اتصال بندر شیوء به شبکه یکپارچه اداری بنادر کشور بیان کرد و گفت: راه اندازی این سامانه و همچنین فعال شدن نماد مالی در این بندر، منجر به ساده سازی فرایند های مختلف اداری و بهینه شدن زمان و هزینه های مشتریان شده و افزایش رضایت عمومی مردم منطقه را در پی خواهد داشت.
این مقام مسئول به کارگیری فناوری اطلاعات در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی در راستای افزایش بهره وری، ارتقای سطح خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و استقرار دولت الکترونیک را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.
به گزارش ایسنا، بندر شیوء از توابع شهرستان پارسیان در گلوگاه اقتصادی سه استان مرزی هرمزگان، بوشهر و فارس و در فاصله 210 کیلومتری بندرلنگه واقع شده که با فاصله 110مایل دریایی (هر مایل دریایی معادل 1.8 کیلومتر)، نزدیکترین مرز خشکی ایران با بندر الرویس قطر محسوب می شود.
کد مطلب: 93864
برچسب ها: صادرات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *