۰
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۰

به چالش کشیدن تبعیت امارات از آمریکا

کاربران فضای مجازی در واکنش به ادعای یکی از وابستگان رژیم امارات درباره حمایت از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران ، دنباله روی این کشور از سیاست های تفرقه افکنانه واشنگتن در منطقه را به چالش کشیده و از آن انتقاد کردند.
کاربران فضای مجازی در واکنش به ادعای یکی از وابستگان رژیم امارات درباره حمایت از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران ، دنباله روی این کشور از سیاست های تفرقه افکنانه واشنگتن در منطقه را به چالش کشیده و از آن انتقاد کردند.
به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، ' عبدالخالق عبدالله ' استاد علوم سیاسی دانشگاههای امارات در توئیتی نوشت: کشورش در جهت اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران تلاش می کند میزان مبادلات تجاری با تهران را کاهش و به صفر برساند.
عبدالله که به تصمیم گیرندگان رژیم امارات نزدیک است، افزود : امارات برای اجرای تحریم هایی که در آینده علیه ایران اعمال خواهد شد ملزم به پایان دادن تجارت با این کشور است و تحریم هایی که ماه نوامبر علیه تهران اعمال خواهد شد را با دقت و به هر قیمتی اجرا خواهد کرد.
یکی از کاربران در واکنش به این مواضع نوشت: توئیت های شما نشان می دهد که تصمیم به قطع روابط تجاری با ایران تنها به دلیل تمایل آمریکا به این امر اتخاذ شده است .
کاربر دیگری در واکنش نوشت: آیا سخنان شما به این معنی نیست که روابط تجاری با ایران را قطع نمی کنید مگر به دلیل تحریم های آمریکا . دلیل این امر چیست .
یکی دیگر از کاربران با بیان اینکه خواهش می کنم با زبان عقل سخن بگوئید، نوشت : امارات که نه تولید و کشاورزی دارد چگونه می تواند همه این روابط را به یکباره قطع کند.
دولت امارات بعد از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام در 18 اردیبهشت ماه گذشته ضمن حمایت از این تصمیم از اقدام های بعدی دولت واشنگتن برای اعمال تحریم های ظالمانه علیه تهران حمایت کرده است .
تصمیم های دولت ترامپ که اقتصاد ایران را هدف گرفته با مخالفت اتحادیه اروپا ، چین ، روسیه و سایر کشورها و سازمان جهانی روبه رو شده است و تنها رژیم های امارات ، عربستان ، بحرین و صهیونیستی از آن دفاع کرده اند.
روزنامه 'لوموند' چاپ فرانسه اوایل مرداد ماه امسال در گزارشی نوشت: دستگاه اطلاعاتی امارات با نصب دوربین‌های مداربسته در مرکز ملی مخالفان ابوظبی از سفارت ایران در این شهر جاسوسی می‌کرده است.
این روزنامه با انتشار تصاویر این دوربین‌ها در مقابل سفارت ایران نوشت:«چهار راه خیابان الکرامه حد فاصل میان دو ساختمان و همچنین پوشش گیاهی که سفارت جمهوری اسلامی را از انظار پنهان می‌کند، مشکلی برای عملیات جاسوسی امارات و تشخیص هویت افراد و خودروهایی که به آنجا تردد دارند، به‌وجود نیاورده است».
کد مطلب: 94246
برچسب ها: امارات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *