۰
جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶

تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است

امام جمعه مشهد گفت: نمایندگان ما در مجلس باید توجه کنند که چه چیزی را تصویب می‌کنند، به چه چیزی تن می‌دهند و این ملت را در قالب چه جریانی می‌اندازند؟
 
 
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز 6 مهرماه در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، ضمن گرامیداشت سالگرد افتخارآفرین دفاع‌مقدس، اظهار کرد: آنچه در سالگرد دفاع‌مقدس برای ما قابل تامل است، تنها تجدید خاطره ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دلاور و جریان‌ها و حوادث دوران دفاع‌مقدس نیست.
 
وی افزود: در سالگرد دفاع‌مقدس، اندیشه و اعتقاد عظیم دینی و ایمانی  برای ما تجدید می‌شود و آن وعده و بشارتی بوده که ذات مقدس پروردگار در قرآن بیان کرده و می‌فرماید آن کسانی که کفر می‌ورزند، اگر با شما بجنگند، عاقبتش فرار و شکست است و به گونه‌ای شکست می‌خورند که تمام عناصر وعواملی که آن‌ها را در جهت کفر کمک می‌کردند، علیه آن‌ها بر می‌گردند و کسانی که اظهار ولایت نسبت به آن‌ها داشتند و با تکیه بر آن‌ها می‌جنگیدند، از این‌ افراد فاصله می‌گیرند.
 
علم‌الهدی با بیان اینکه مصداق عینی این آیه شریفه قرآن برای مردم ما در این زمان هشت سال دفاع‌مقدس است، عنوان کرد: روزی که دشمنان به ما حمله کردند، انواع و اقسام جنایات را در سرزمین ما انجام دادند، شهرهای ما در زیر بمباران و موشک‌باران دشمن کافر بود و بخش عظیمی از خاک ما در زیر جنگ‌افزار‌های آن‌ها  قرار داشت، کسی فکر نمی‌کرد که پیروز نهایی جنگ کیست.
 
امام جمعه مشهد گفت: نظام ما 40 سال با قدرت در سایه یک رهبری الهی و دینی ادامه پیدا کرده و دشمن کافر ما نیز این روزها در دل عذاب جهنم و دوزخ به سر می‌برد که مصداق عینی این آیه است، البته شرایط فرق می‌کند. مردمی که با اخلاص، هستی خود را کف دست بگیرند و در عرصه دفاع از دین و اسلام اقدام کنند، مصداق این آیه قرآن محقق می‌شود اما بنا نیست که در هر جنگ و مبارزه‌ای به این دلیل که نام ما مسلمان است، پیروز شویم.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در طول تاریخ شکست‌های فاحشی به جوامع اسلامی وارد و قتل‌عام‌ها و خونریزی‌های بیرحمانه‌ای چون زمان مغول بر آن‌ها مسلط شده، با وجود اینکه آن‌ها مسلمان و طرف مقابل کافر بودند اما ما در هشت سال دفاع‌مقدس این امتیاز را داشتیم که این به دلیل ایمان، اخلاص و قدرت رزمندگان ما در عرصه دفاع و فداکاری بود که مخلصانه وارد شدند. 
 
وی با اشاره به اینکه اکنون نیز دشمن همان دشمن بوده و دشمنی امروز نیز از آن روز شدیدتر است، تصریح کرد: هشت سال دفاع‌مقدس جریانی را در جامعه ما و در مقاومت نسل ما رقم زده و قدرتی از مردم ما برای دشمن به نمایش گذاشته که هنوز جرات تهاجم نظامی را ندارد، بنابراین با توطئه‌های دیگر به سراغ ما آمده است. یک عده جانورهای درنده‌خوی شکم‌پرست شهوت‌پرور را با پول گول می‌زنند تا در اهواز در روز افتخار سالگرد دفاع‌مقدس، مرد و زن بی‌گناه و بی‌دفاع را به خاک و خون بکشند. 
 
علم‌الهدی اضافه کرد: آن‌ها قدرت رزم در مصاف با نیروهای مسلح و رزمنده ارتش و سپاه را ندارند و بعد مرد و زنی که آمده‌اند رژه را تماشا کنند، به خاک و خون می‌کشند و  بچه چهار ساله را می‌کُشند. این نهایت ضعف و زبونی دشمن است که به خاطر ناتوانی به این وسایل متوسل می‌شود. بی‌دینی و بی‌ایمانی یک بشر را تا کجا درنده می‌کند که این کارها را انجام می‌دهد. مسئولان، مدیران، کارگزاران و فرماندهان ما باید به این قضیه توجه کنند.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: حتی سازمان ملل و شورای امنیت که کاملا تحت سلطه قدرت‌های استکباری هستند، مجبور شدند تصویب کنند که عملیات تروریستی بوده است. به هر کدام از این تروریست‌ها 200 هزار دلار وعده داده شده بود. این دستگاه ارتباط مالی در بانک‌هایی بوده که در کشورهای وابسته به FATF هستند. مگر دولت‌هایی که با کمال وقاحت ادعای دموکراسی جریان تروریستی را تایید کردند و رسانه‌ها و کشورخود را در اختیار آن‌ها و مراکزشان گذاشتند، اعضای کنوانسیون مبارزه مالی با تروریسم نبودند؟ آن‌ها اعضای همین کنوانسیون بودند چرا این کار را انجام دادند و خلاف عمل کردند؟ 
 
نمانیده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایندگان ما در مجلس باید توجه کنند که چه چیزی را تصویب می‌کنند، به چه چیزی تن می‌دهند و این ملت را در قالب چه جریانی می‌اندازند؟ اگر این کنوانسیون را تصویب کنند و ما هم عضو کنوانسیونی شویم که پول می‌گیرند برای اینکه در مملکت ما افراد را بکشند، وابستگان همین کنوانسیون راه را برای آن‌ها باز می‌کنند و آن‌ها از همین راه از آزادی‌های ما جلوگیری خواهند کرد. تصویب FATF در مجلس حداقل خیانت به خون شهدای اهواز است.
 
وی با بیان اینکه دشمن از هر تقابل با ما کاملا ناامید، عاجز و ناتوان بوده و دچار ضعف و زبونی شده است، عنوان کرد: دشمن به سراغ جنگ اقتصادی با ما آمده است. اینکه در شب چهارشنبه در یک جریان رسانه‌ای فضای مجازی اعلام شود که دلار 18 هزار تومان است در حالی که همه بازارها بسته هستند و این نرخ در روز نرخ دلار در بازار کشور شود، مقصر این امر کیست؟ وزارت ارتباطاتی که می‌بیند آمریکا در جنگ اقتصادی خود به وسیله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اینگونه بی‌باکانه وارد میدان می‌شود، آیا رسالت و مسئولیت ندارد که فضای مجازی را کنترل و شبکه‌های اجتماعی را قطع کند؟ 
 
علم‌الهدی افزود: روزی که لشکر بعثی کافر به ما حمله کرد، جوانان و نوجوانان ما وارد جبهه شدند تا جلوی دشمن را بگیرند. اکنون که فضای مجازی می‌خواهد در جنگ اقتصادی، پیاده نظام آمریکا را اینگونه وارد کند، وزارت ارتباطات و جریان‌های کارگزاری ما نباید جلوی آن را بگیرد؟ اینکه در فاصله کمتر از 24 ساعت بیش از دو هزار تومان بر نرخ ارز اضافه شود و پول ملی ما سقوط کند و اینکه در کمتر از یک سال ارزش پول ملی ما  375 برابر سقوط کرده، آیا جنگ و مقابله دشمن نیست؟ چرا کارگزاران در مقابل آن ساکت هستند؟
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: آنچه مردم ما را آزار می‌دهد، نداشتن طرح و برنامه دستگاه‌های ما، مجلس، دولت و قوه قضاییه، در مقابل این تهاجم دشمن است. اگر طرح و برنامه دارید به مردم بگویید تا مردم آرامش پیدا کنند. مردمی که دلارها را در خانه‌های خود پنهان کرده‌اند به این دلیل است که به دستگاه‌ها و جریان‌های اقتصادی کشور اعتماد ندارند. شما فکر نکردید که اعتماد مردم را جلب و نقدینگی ها را وارد چرخه اقتصاد کشور کنید تا ما از این وضع نجات پیدا کنیم. بانک مرکزی مسئول نیست؟ جریان‌های اقتصادی مسئول نیستند؟
 
وی ادامه داد: اینکه در یک روز 2 تا 3 هزار تومان بر قیمت ارز افزوده شود و پول ملی ما کاهش پیدا کند، ما را به یاد سال 59 و 60 می‌اندازد که یک‌باره به فاصله دو ساعت لشکر بعثی کافر از مرزها تا 70 کیلومتر پیشروی کردند و رئیس‌جمهور خائن آن روز بنی‌صدر گفت که ما زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم. ما کم کم به یاد آن روز می‌افتیم. چرا امروز کارگزار نظام ما که همه افراد خوبی هستند در مقابل این قضیه بی‌تفاوت و ساکت هستند و کاهش پول ملی ما و بالا رفتن قیمت ارز عادی شده است؟ چرا ما به این امر عادت کرده‌ایم و همه سکوت می‌کنند؟
 
علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز مردم ما نگران دو چیز هستند که مسئولین باید آن را برطرف کنند، تصریح کرد: نگرانی اول این است که در مقابل این جریان و تهاجم اقتصادی دشمن برنامه و طرحی وجود دارد یا ندارد. نگرانی دوم اینکه به چرخه اقتصادی کشور اعتماد ندارند که اگر این بی‌اعتمادی ادامه پیدا کند، این چرخه قفل می‌کند.
 
امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری امر فرمودند که نمایندگان قوای سه‌گانه، شورا داشته باشند و این مشکلات را در شورای سه قوه حل کنند. خود شما بیان کردید که 18 میلیارد دلار صادرات وارد کشور شده و به جای اینکه به سامانه نیما داده و در بازار ثانویه ارائه شود، بالا کشیده شده که این امر خود را در بازار نشان داد و ارز 18 هزار تومان شد. عده‎ای دلار دولتی گرفتند اما جنس را وارد نکردند، این دلار دولتی کجا رفت؟ این کارها، کار افراد سودجوی منفعت‌طلبی بود که پیاده نظام آمریکا در جنگ با نظام و انقلاب ما شدند. چرا جلوگیری نشد؟
 
نمانیده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: 18 میلیارد دلاری که عمدتا توسط شرکت‌های خصولتی و مدیران مشخص صورت گرفته، چرا تحت تعقیب قرار نگرفتند؟ چرا دلارها گرفته نشد و به بازار ثانویه نیامد؟ اگر این کار صورت می‌گرفت، ما امروز گرفتار نبودیم. اینگونه نبوده که مشکلات ما قابل حل نیست، این مشکلات بر ما عارض می‎شود و دستگاه‌های ما در حال فلج شدن در عمل کردن و تقابل و حرکت هستند. دیگر تماشاچی‌گری مطرح نیست بلکه موضوع فلج شدن است و مردم ما شاهد این فلج شدن هستند.
کد مطلب: 94756
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *