۰
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۳

آذربایجان به دنبال جنگ جدید با ارمنستان است

رئیس جمهور ارمنستان گفت آذربایجان به دنبال جنگ جدیدی با این کشور بوده تا کنترل منطقه مورد منازعه قره‌باغ را در دست بگیرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان روز جمعه گفت آذربایجان تهدید به آغاز جنگ جدید درباره منطقه مورد منازعه قره‌باغ کرده است.

وی که با رویترز مصاحبه می‌کرد، گفت: آذربایجان در حال جمع آوری مقدار قابل توجهی تسلیحات برای از سرگیری درگیری‌ها است.

رئیس جمهور ارمنستان تاکید کرد کشورش خواستار راه حل مذاکره شده برای درگیری بوده و وی از هیچ تلاشی برای دستیابی به آن مضایقه نخواهد کرد.

ارمنستان کنترل منطقه قره‌باغ که اکثریت آن را ارمنی‌ها تشکیل می‌دهند در دست دارد اما این منطقه از بخش اصلی کشور ارمنستان جدا بوده و تحت محاصره مناطق آذربایجان است.

در جنگی که بر سر این منطقه بین آذربایجان و ارمنستان روی داد حدود ۳۰ هزار نفر کشته شدند و سرانجام در سال ۱۹۹۴ این جنگ با آتش بس به پایان رسید.

سرکیسیان گفت: هم اکنون و ۱۸ سال پس از امضای توافقنامه آتش بس، آذربایجان ما را به جنگ جدیدی تهدید کرده است.

تنش‌ها میان آذربایجان و ارمنستان زمانی تشدید یافت که مجارستان یک افسر آذربایجانی را که یک افسر ارمنستانی را در جریان برنامه آموزشی ناتو در بوداپست کشته بود به کشورش بازگرداند و در هنگام بازگشت این افسر آذربایجانی، «الهام علی‌اف»‌رئیس جمهور آذربایجان وی را بخشید و همچون یک قهرمان از او استقبال شد.
کد مطلب: 9499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *