۰
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۱

روایتی از ساعات پایانی بازار ارز

قیمت دلار که در ساعات ابتدایی امروز نسبت به دو روز گذشته باز هم کاهش یافته بود، در ساعات پایانی رسمی امروز بازار ارز، دوباره شکل صعودی به خود گرفت و قیمت فروش دلار به بیش از ۱۵ هزار تومان رسید.
قیمت دلار که در ساعات ابتدایی امروز نسبت به دو روز گذشته باز هم کاهش یافته بود، در ساعات پایانی رسمی امروز بازار ارز، دوباره شکل صعودی به خود گرفت و قیمت فروش دلار به بیش از ۱۵ هزار تومان رسید.
 به گزارش ایسنا، بازار ارز از صبح امروز  به روند کاهشی خود ادامه داد؛ به‌طوری‌که دلالان فردوسی از اوایل صبح دلار را با قیمت‌های بین هشت تا ۱۰ هزار تومان از مردم می‌خریدند و مردم نیز از ترس کاهش بیش‌تر قیمت‌ها، از صبح با هجوم به بازار آزاد ارز به دنبال فروش دلارهای خود بودند.
در این میان صرافی‌ها از خرید و فروش هرگونه ارز امتناع می‌کردند و تعداد زیادی از آن‌ها تعطیل بوده و اجازه ورود مشتری را به صرافی نمی‌دادند، اما پس از مدتی برخی از صرافی‌ها با نصب تابلوی قیمت دلار و یورو نرخ آن را در حدود ۱۳ هزار تومان اعلام کردند، هرچند که کماکان خرید و فروشی در صرافی‌ها انجام نمی‌شد.
تا این‌که با نزدیک شدن به ظهر، قیمت‌ها کمی در بازار رشد کرد و دلالان دلار را با نرخ ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریده و به قیمت ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروختند. در همین زمان یکی از صرافی‌ها با اعلام اینکه دلار را به قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان می‌خرد، مغازه خود را به‌روی مردم گشود تا صف شلوغی در مقابل آن ایجاد شود، اما نکته جالب اینجاست که این صرافی چند دقیقه بعد قیمت خرید را به ۱۳ هزار تومان کاهش داد و اعلام کرد که مبلغ را دو روز بعد به حساب مشتریان واریز خواهد کرد!
این در حالی است که برای یورو قیمت‌های متفاوتی اعلام می‌شد و بسیاری از دلالان نیز اقدام به خرید و فروش این ارز نمی‌کردند و گفته می‌شد که قیمت یورو مشخص نیست و به‌همین دلیل خرید و فروش انجام نمی‌شود، اما برای یورو نیز رقمی حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای فروش و ۱۵ هزار تومان برای خرید اعلام می‌شد.
حدود ساعت ۱۳ ظهر امروز بار دیگر روند بازار کاهشی شد؛ به‌طوری‌که نرخ ارز در این زمان به حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید و دلالان این ارز را بین ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رساندند. اما از ساعت ۱۴ به بعد بازار شکل دیگری به خود گرفت و قیمت‌ها ناگهان افزایش یافت و قیمت فروش دلار به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و دلالان بازار این ارز را با نرخ ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خریدند.
اما در همین زمان بار دیگر یکی دیگر از صرافی‌ها مغازه خود را به‌روی مشتریان گشود و خرید و فروش دلار را آغاز کرد که این صرافی صرفا ارز مسافرتی با مدارک کامل آن هم فقط به مقدار ۲۰۰۰ دلار به مشتریان ارائه می‌داد و قیمت آن را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان درج کرده بود.
با این حال این فروش ارز تغییری در روند صعودی بازار ایجاد نکرد و با گذشت زمان، روند صعودی بازار ارز ادامه پیدا کرد و نرخ دلار در ساعات پایانی بازار امروز (ساعت ۱۷) بین ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان شد؛ نرخی که تنها از سوی دلالان اعلام می‌شد اما اکثر دلالان ارزی برای فروش نداشتند و فقط خریدار بودند.
در همین زمان دلار به قیمت ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان از سوی دلالان خریده می‌شد و کمتر دلالی دیده می‌شد که در این ساعت از روز اقدام به فروش ارز کنند و همه خریدار بودند.
هرچند که از ساعت ۱۴ به بعد بازار کم کم خلوت شده بود و از آن حجم مردم در بازار کاسته شده بود، اما بار دیگر عصر امروز بازار شلوغ شد و این بار بسیاری از افرادی که به بازار آمده بودند، قصد خرید دلار داشتند.
با وجود افزایش نرخ دلار در ساعات پایانی بازار و امتناع دلالان و صرافی‌ها از فروش ارز، گفته می‌شود که در ساعت‌های آتی امروز نرخ دلار باز هم کاهشی خواهد شد و به رقمی در حدود ۱۲ هزار تومان خواهد رسید، موضوعی که خود دلالان نیز آن را تایید می‌کنند، اما اینکه با این تفاسیر دلالان از فروش ارز خودداری می‌کنند، در این پیش‌بینی ابهام ایجاد می‌کند.
نکته مهم این است که بازار هنوز نوسان و تنش زیادی دارد و قیمت واقعی دلار زمانی مشخص می‌شود که بازار ارز در مدت حداقل دو هفته به ثبات برسد.
کد مطلب: 95068
برچسب ها: ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *