۰
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰

مهمترین منطقه گردشگری جهان

سازمان جهانی گردشگری در گزارش جدید خود اعلام کرد، منطقه آسیا-قیانوسیه از سال ۲۰۰۵ تاکنون بهترین عملکرد را در رشد گردشگری در میان سایر نقاط جهان داشته است.
مهمترین منطقه گردشگری جهان
سازمان جهانی گردشگری در گزارش جدید خود اعلام کرد، منطقه آسیا-قیانوسیه از سال ۲۰۰۵ تاکنون بهترین عملکرد را در رشد گردشگری در میان سایر نقاط جهان داشته است.
به گزارش ایسنا، سازمان جهانی گردشگری (WTO) با همکاری مرکز تحقیقاتی اقتصاد گردشگری جهانی (GTERC) در جدیدترین گزارش خود با عنوان «روندهای گردشگری آسیا» اعلام کرد منطقه آسیاقیانوسیه از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون بهترین عملکرد را در رشد گردشگری بین‌المللی در مقایسه با سایر نقاط جهان داشته است. 
یافته‌های گزارش اخیر سازمان جهانی گردشگری حاکی از آن است که منطقه آسیااقیانوسیه در سال ۲۰۱۷ با رشد ۶ درصدی، شمار گردشگران خود را به ۳۲۳ میلیون نفر رسانده است که حدود یک چهارم از کل گردشگران بین‌المللی (۱.۳۲۳ میلیارد نفر) است، ضمن این که این منطقه پس از اروپا، پربازدیدترین منطقه جهان بوده است و در ۱۳ سال اخیر سریع‌ترین رشد را در جذب گردشگران بین‌المللی به خود اختصاص داده است. 
رشد سریع اقتصادی در این منطقه که بیش از نیمی از از جمعیت جهان را در خود جای داده است همراه با افزایش ارتباطات هوایی، تسهیل سفر و پروژه‌های بزرگ زیرساختی از جمله عواملی است که موجب تقویت گردشگری بین‌المللی در این آسیااقیانوسیه شده است. در همین راستا، میزان درآمدهای مقاصد گردشگری آسیا از سهم ۱۷ درصدی جهانی در سال ۲۰۰۰ به سهم ۲۹ درصدی در سال ۲۰۱۷ رسیده است که برابر با درآمد ۳۹۰ میلیارد دلاری است. 
منطقه آسیااقیانوسیه همچنین نقشی کلیدی به عنوان منبع صدور گردشگر ایفا می‌کند و در سال ۳۵۵ میلیون گردشگر از این منطقه به سایر نقاط جهان سفر کردند و ۵۰۲ میلیارد دلار هزینه کردند که ۳۷ درصد از کل هزینه گردشگران را در سال گذشته میلادی را تشکیل می‌دهد.
در این میان کشور چین نقشی پررنگ در رشد گردشگری در عرصه منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند. گردشگران چینی در سال ۲۰۱۷ بیشترین هزینه را در سفرهای بین‌المللی خود داشته‌اند و از سویی دیگر این کشور است میزبانی از ۶۰.۷ میلیون تورست خارجی، چهارمین کشور بزرگ در جذب گردشگر پس از فرانسه، اسپانیا و آمریکاست. افزایش روزافزون اهمیت چین در نقشه صنعت گردشگری جهان بی‌ارتباط با رشد سریع اقتصادی این کشور پهناور نبوده است.
 
کد مطلب: 96312
برچسب ها: گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *