۰
جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴

ترکیه در کنار اس 400 پاتریوت هم میخواهد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته است، آنکارا شاید اگر پیشنهاد خوبی دریافت کند در کنار اس-۴۰۰ روسیه موشک‌های پاتریوت آمریکارا نیز بخرد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته است، آنکارا شاید اگر پیشنهاد خوبی دریافت کند در کنار اس-۴۰۰ روسیه موشک‌های پاتریوت آمریکارا نیز بخرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: اگر پیشنهاد خوبی باشد،‌ ترکیه جدا آن را ارزیابی می‌کند. ترکیه به دنبال یک منبع واحد برای تامین سیستم‌های موشکی خود نیست. اگر آمریکا پیشنهاد بدهد و اگر خوب باشد، ما سامانه‌های موشکی پاتریوت را در کنار سامانه‌های اس-۴۰۰ خواهیم داشت.
دسامبر گذشته ترکیه و روسیه توافق برای تامین دو سامانه اس-۴۰۰ را برای آنکارا نهایی کردند. آنکارا نخستین عضو ناتو است که چنین سیستم روسی را خواهد داشت.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفت که نخستین سامانه اس-۴۰۰ اکتبر یا نوامبر ۲۰۱۹ وارد ترکیه می‌شود و در دومین فاز آن، ترکیه و روسیه به تولید مشترک آن می‌پردازند.
خرید اس-۴۰۰ از روسیه باعث بروز نگرانی در میان متحدان ناتو شده و اغلب به آنکارا نسبت به آن هشدار داده و گفته‌اند که باید در زمینه سرمایه گذاری در فناوری دفاعی مطابق با سیستم‌های ناتو عمل کند.
آمریکا به ترکیه هشدار داده که این کشور ممکن است به دلیل تصمیم برای داشتن این سامانه‌های موشکی روسی با تحریم روبرو شود و فروش اف-۳۵ به ترکیه هم ملغی گردد.
کد مطلب: 97892
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *