۰
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰

تاکید نماینده کوهدشت بر ثبت جهانی «تنگه شیرز»

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مطالعات تنگه شیرز تأکید کرد.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مطالعات تنگه شیرز تأکید کرد.
به گزارش ایسنا،  الهیار ملکشاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کوهدشت شهرستانی سرشار از آثار تاریخی و میراث فرهنگی است که بخشی از آن‌ها شناسایی و مطالعه نشده‌اند. بعضی از این آثار نیز به ثبت نرسیده‌اند.
وی افزود: تنگه شیرز نیز یکی از آثار طبیعی منطقه کوهدشت است که در ایران منحصر به فرد بوده و قطعا در دنیا نیز همین طور است.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان خاطرنشان کرد: بحث ثبت جهانی تنگه شیرز نیازمند مطالعات است؛ چراکه اگر بنا به ثبت آن باشد باید با مطالعه و بررسی باشد؛ ممکن است نیاز به امکانات خاصی باشد و یا موانعی که در منطقه ایجاد شده را بخواهیم اصلاح کنیم.
ملکشاهی گفت: درخواست داریم با نظر اداره کل میراث فرهنگی لرستان کار مطالعات این اثر طبیعی در دستورکار قرار گرفته و هرچه سریع‌تر پیگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وعده « ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل» و با بیان این‌که« از این مقدار ۱۷۲ هزار شغل در حوزه گردشگری است» از مسئولین خواست که اعلام کنند سهم‌ لرستان از این مقدار چقدر بوده است و  همچنین آمار و ارقام و لیست افرادی که اشتغال پیدا کرده‌اند اعلام شود.
وی با بیان این‌که «اعلام اسامی کسانی که بیمه شدند مردم را امیدوار می‌کند» تاکید کرد: مسئولین باید مسیر را برای مردم و جلب هرچه بیشتر اعتماد آنان فراهم کنند.
کد مطلب: 97913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *