۰
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵

آخرین قیمتها از بازار ارز، طلا و سکه

بازار طلا، ارز و سکه امروز نیز به روند کاهشی روزهای اخیر خود ادامه داد؛ تا جاییکه سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و ۵۷۵ هزار تومان و دلار در بازار آزاد تا حدود ۱۰ هزار تومان فروخته شد.
بازار طلا، ارز و سکه امروز نیز به روند کاهشی روزهای اخیر خود ادامه داد؛ تا جاییکه سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و ۵۷۵ هزار تومان و دلار در بازار آزاد تا حدود ۱۰ هزار تومان فروخته شد.
به گزارش ایسنا، در لحظه ارسال این گزارش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه نیم بهار آزادی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
همچنین ربع سکه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۴۰ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱۴ هزار تومان فروخته می‌شود که نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را نشان می‌دهد.
در این رابطه ابراهیم محمدولی - رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران - معتقد است که شیب زیاد کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته نشان دهنده‌ موفقیت در عملکرد دولتمردان برای کنترل بازار سکه و ارز است.
و اما در بازار ارز نیز قیمت‌ها به میزان چشمگیری کاهشی بود؛ به طوریکه امروز تا ساعت ۱۴، بانک‌ها نیز هر دلار را به قیمت ۱۰ هزار و ۹ تومان، هر یورو را ۱۱ هزار و ۳۴۰ تومان و هر پوند انگلیس را ۱۲ هزار و ۵۲۴ تومان از مردم خریدند.
همچنین قیمت فروش هر دلار آمریکا در صرافی ملی و ملت ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۰ هزار و ۵۰ تومان است. حدودا همین قیمت‌ها در بازار آزاد و در میان دلالان نیز وجود داشت.
هر یورو نیز امروز در صرافی‌های ملت و ملی به قیمت ۱۲ هزار تومان از مردم خریداری شده و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت یورو در صرافی‌های آزاد و دلالان البته اندکی بالاتر از صرافی ملی است؛ به عبارت دیگر هر یورو در میان دلالان ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود و در مقابل، این افراد هر یورو را ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان از مردم می‌خرند.
در این میان قیمت لیر ترکیه ۲۰۵۰ تومان، درهم امارات ۲۸۵۰ تومان و پوند انگلیس ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان در صرافی‌ها بود.
همچنین در صورت تکمیل بودن مدارک، بانک‌ها تا سقف ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که امروز قیمت هر یوروی مسافرتی در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۶۷۲ تومان بدون احتساب کارمزد و با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت آن به حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد.
نکته جالبی که امروز در بازار آزاد به چشم خورد، تشکیل صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها برای فروش ارز است؛ هرچند که برخی مردم برای خرید به این صرافی‌ها مراجعه می‌کنند، اما عمده این افراد برای فروش و جلوگیری از ضرر بیشتر به بازار آمده‌اند.
کد مطلب: 99081
برچسب ها: ارز طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *