۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۱
دیده بان حقوق بشر خواستار شد؛

لغو احکام علیه کادر پزشکی بحرین

سازمان دیده بان حقوق بشر روزدوشنبه از شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین خواست تا احکام صادره علیه پزشکان و کارکنان کادر پزشکی را که اخیرا به زندان محکوم شده اند، لغو کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، سازمان مزبور که مقر آن در نیویورک است، تاکید کرد: اتهامات نسبت داده شده به کادر پزشکی بحرین بر اساس اعترافات صورت گرفته از آنها زیر شکنجه و اقدامات ناعادلانه انجام شد.

جو استورک معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفت : ما نسبت به دعوت انجام گرفته از سوی پادشاه بحرین مبنی بر لغو احکام قضایی شک و تردید داریم.

ˈما بارها مشاهده کرده ایم که دادگاههای بحرین بر اساس انگیزه های سیاسی به کسانی که جزو اپوزیسیون مسالمت آمیز هستند، اتهاماتی نسبت داده اندˈ. دادگاههای بحرین در پایبند بودن نسبت به حمایت از آزادی بیان و گردهمایی های مسالمت آمیز ناکام مانده اند.

به نوشته القدس العربی، دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که بسیاری از کارکنان کادر پزشکی به اطلاع آنها رسانده اند که مقامات بحرین آنان را شکنجه کرده اند و هفته ها مانع از ملاقات آنان با خانواده هایشان و وکلای خود شده اند و آنها را وادار کرده اند تا اعترافاتی را امضا کنند.

سازمان یاد شده در همین رابطه به گزارش کمیته حقیقت یاب مستقل بحرینی که توسط پادشاه بحرین جهت تحقیق در مورد موارد نقض حقوق بشر تشکیل شد استناد جست که در اواخر ماه نوامبر گذشته صادر شد.

در این گزارش تاکید شده که کارکنان بخش بهداشت و درمان در دوران بازداشت شکنجه شده اند.

بر اساس این گزارش، دادگاه استیناف بحرین اخیرا با صدور حکمی محکومیت ۹ تن از پزشکان متهم به نقض قانون را تایید کرد.
کد مطلب: 9927
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *