; ?>; ?> برنامه‌های فراکسیون بیداری اسلامی - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۷

برنامه‌های فراکسیون بیداری اسلامی

سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون در مورد تحولات منطقه گفت: تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، روند حرکت فعال مجلس در عرصه بیداری اسلامی را قوت و شدت بخشیم.
عباس مقتدایی سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی در خصوص تحولات منطقه که از آن به عنوان بیداری اسلامی یاد می‌شود، اظهار داشت: معتقدم روندی در جهان شکل گرفته که دامنه آن به سرعت بخش‌های غیر مسلمان را نیز تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد و ابعاد آن به سازمان‌‌های بین‌المللی هم کشیده می‌شود.

وی آثار و نشانه‌های این تحولات را در ابعاد بین‌المللی قابل مشاهده خواند و اظهار داشت: مباحث مطرح شده در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گویای این واقعیت است که نظام سلطه در عرصه بین‌المللی با چالش جدی مواجه شده و سردمداری کشورهای پیشرو و مقابل سلطه به عنوان یک اصل و ضرورت از سوی سایر کشورها پذیرفته شده است.
عباس مقتدایی، سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی با بیان اینکه نگاه ضد استکباری که از انقلاب اسلامی به عرصه بین‌المللی وارد شد، امروز مورد توجه جدی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بنابر این شکل گیری مفهوم اسلامی امت، امروز بیش از هر زمان دیگری قابل ارائه و دفاع است.

مقتدایی با اشاره به اینکه ملت‌های مسلمان در نتیجه بیداری و هوشیاری مبتنی بر مفاهیم اسلامی دیگر حاضر به پذیرش سلطه بویژه سلطه قدرت‌های بزرگ و نظام‌های دیکتاتوری نیستند، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران جهت و راهی را نشان داد که هر چه تبلورات علمی آن در عرصه‌های علم و فناوری، سیاست، اقتصاد و توفیقات بین‌المللی افزایش یابد، جذابیت‌های آن نیز برای ملت‌های مسلمان بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین مبناست که معتقدیم نخبگان کشور باید در پیشانی و پیشاپیش این موج فکری حضور داشته و جهت دهی کنند.

سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی با اشاره به نیازمندی تحرکات موجود به مبلغان فعال و هوشیار گفت: موج بیداری اسلامی باید تقویت و به سرمنزل مقصود رسانده شود.

مقتدایی ادامه داد: ارتباط مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی با نخبگان جهان اسلام از الزامات دوره معاصر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل فراکسیون بیداری اسلامی در مجلس گفت: مجلس در این خصوص با تشکیل این فراکسیون تلاش می‌کند تا بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های نمایندگان مجلس، روند حرکت فعال مجلس در عرصه بیداری اسلامی را قوت و شدت بخشد.

سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه فعالیت‌هایی در این راستا از سوی فراکسیون صورت گرفته است، گفت: شناسایی نهادها و جریانات فعال داخلی اعم از دانشگاهی، سیاسی، حوزوی و علمی که می‌تواند در روند بیداری اسلامی مؤثر باشد و ایجاد هم افزایی منطقی بین آنها؛ ایجاد ارتباط بین فعالان این بخش با برگزاری جلسات مشترک با اعضای فراکسیون بیداری اسلامی مجلس؛ بهره‌گیری از توان علمی، پژوهشی و رسانه‌ای داخل کشور و پیوند آن با عرصه‌های مشابه در خارج از کشور؛ بهره گیری از ظرفیت‌های پارلمانی و ایجاد ارتباطات پارلمانی با سایر دولت‌ها؛ ایجاد ارتباط مستقیم بین پارلمان ایران با نخبگان، اندیشمند و فعالان عرصه بیداری اسلامی در مناطق مختلف جهان از جمله سرخط‌هایی است که در جلسات آینده فراکسیون در خصوص عملیاتی شدن آن تصمیم گیری می‌کنیم.

مقتدایی با بیان اینکه این فراکسیون تنها دو هفته است آغاز به کار کرده گفت: سید علی طاهری به عنوان رئیس، ناصر سودانی به عنوان نایب رئیس اول، علی‌محمد بزرگواری و بهمنی به عنوان نایب رئیس دوم، علیرضا سلیمی و احمد بخشایش به عنوان دبیران اول و دوم فراکسیون مذکور انتخاب شدند.
کد مطلب: 9952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *