۰
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶

بهزیستی وارد کهریزک و فشافویه نشده است

معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران جزئیات نظارت و انتقادات سازمان بهزیستی بر مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در کهریزک را تشریح کرد.
معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران جزئیات نظارت و انتقادات سازمان بهزیستی بر مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در کهریزک را تشریح کرد.
فرزانه جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پنجمین جلسه کمیته کشوری مراکز موضوع ماده ۱۶ و نگهداری از معتادان متجاهر و تصمیمات گرفته شده در این جلسه گفت: در این جلسه که با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس کمیته شورای هماهنگی مراکز ماده ۱۶ و دیگر مسئولان و دستگاه‌های این حوزه برگزار شد، مقرر شد تا از مرکز کهریزک که وابسته به نیروی انتظامی است، ظرف ۴۸ ساعت بازدیدی انجام شود.
وی با بیان اینکه قرار بود تا این بازدید با حضور مدیرکل بهزیستی استان تهران، دبیرشورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی و نماینده ناجا باشد، اظهار کرد: اما نیروی انتظامی درخواست زمان بیشتری داشت تا مواردی را که بهزیستی برای رفع نقص به شکل مکتوب به آنها اعلام کرده بود را برطرف کند، لذا نیروی انتظامی فرصتی یک هفته‌ای خواست تا اقدامات لازم را در مرکز کهریزک انجام دهد.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران تصریح کرد: به محض اینکه مسئولان نیروی انتظامی اعلام آمادگی کنند که موارد نقصشان را برطرف کرده‌اند بازدید تیمی از مرکز کهریزک انجام خواهد شد تا ببینند نقص‌های مذکور رفع شده است و سپس مجوز برای نگهداری از معتادان از سوی سازمان بهزیستی صادر شود.
جوادی ضمن اشاره به موارد و ایرادات مطرح شده به مرکز کهریزک برای نگهداری از معتادان، اظهار کرد: برخی از ایرادات مطرح شده مربوط به وضعیت فیزیکی ساختمان است. با توجه به دستور العمل‌های تخصصی سازمان بهزیستی برای اینگونه مراکز، باید تغییراتی در مورد کاربری این مکان انجام می‌شد. سازمان بهزیستی نیز این موارد را درخواست کرده است.
وی در ادامه گفت: بنابراین بخشی از ایرادات مطرح شده در مورد فضای فیزیکی، اصلاح و تغییراتی در ساختار داخلی بوده است. همچنین بخش دیگری از موارد هم مربوط به حضور کارکنان تخصصی براساس آیین نامه‌های سازمان بهزیستی است. برای مثال نیروهای متخصص از جمله روانشناس، مددکار، پرستار، پزشک و مددیار اعتیاد باید به سازمان بهزیستی معرفی شود. ما منتظر این موارد هستیم تا بعد از رفع آنها بازدید تیمی انجام شود.
به گفته معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، ظرفیت مرکز نگهداری از معتادان کهریزک ۶۰۰ نفر است که هنوز بازدیدی از آن صورت نگرفته است، اما با پیگیری که از شورای هماهنگی انجام شده ممکن است در هفته آینده نیروی انتظامی اعلام آمادگی کند تا بازدید صورت گیرد.
جوادی در مورد نظارت بر مرکز فشافویه نیز گفت: در مورد مرکز فشافویه هم وظیفه نظارتی با سازمان بهزیستی است اما مسئول این مرکز سازمان زندان هاست. با این وجود تاکنون سازمان بهزیستی نتوانسته برای بررسی و نظارت وارد مرکز فشافویه شود.
کد مطلب: 99529
برچسب ها: بهزیستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *