۱
۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۴

بنزین بدهیم ونزوئلا، طلا بگیریم، یورو بدهیم ویلموتس!

مرتضی دهرویه
در شرایط کرونایی جامعه و تعطیلی فوتبال بررسی پرونده های فوتبالی باعث به هم ریختگی روح و روان و آرامش اهالی جامعه شده است.
بنزین بدهیم ونزوئلا، طلا بگیریم، یورو بدهیم ویلموتس!
در شرایط کرونایی جامعه و تعطیلی فوتبال بررسی پرونده های فوتبالی باعث به هم ریختگی روح و روان و آرامش اهالی جامعه شده است.
در روزهای ابتدایی هفته بار دیگر مساله شکایت شش و نیم میلیون یورویی مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران در فیفا مطرح شده و ضمن آن اسنادی منتشر شده است مبنی براینکه زیر برگه های این قرارداد (بدتر از ترکمنچای) توسط همه اعضای هیات رئیسه بدون توجه لازم به امضا رسیده و در عین ناباوری متاسفانه امضای حتی یک کارشناس حقوقی نیز دیده نمی شود!
از سوی دیگر فیفا اساسنامه ارسالی فدراسیون را با اعلام 80 ایراد بازگشت داده و با تعیین ضرب الاجل و آخرین هشدار، فدراسیون را تهدید به تعلیق کرده است!
این روزها کشور عزیزمان بنا به دلایل مختلف با تحریم های خصمانه دشمنان روبرو است و همین امر باعث بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی سخت برای مردم شده که مسئولین عالیرتبه کشور با راهکارهای مختلف و دور زدن تحریم ها و در آخرین اقدام با ارسال پنج نفتکش حاوی بنزین و فرآورده های نفتی به ونزوئلا به بهای دریافت طلا، به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم هستند.  از سوی دیگر نمایندگان‌ منتخب مردم در مجلس دهم با ظرافت خاصی در تصویب قوانین برای مبارزه ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی باعث شدند تا از خطر تعلیق در ورزش دور شویم. اما بخوبی معلوم نیست در فدراسیون فوتبال این مملکت چه خبر است که ظاهرا خودخواسته به دنبال بستری برای تعلیق فوتبال هستیم و گویی همه ی این درگیری ها و اختلافات بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال فقط برای ماندن عده ای در مسند قدرت است. در این بین چیزی که به دست فراموشی سپرده شده است عزت و اقتدار ملی است که برای آن بسیاری از مردم در طول دوران حتی به بهای جان خود تلاش کرده اند تا خدشه ای به غرور ملی وارد نشود ولیکن اتفاقات اخیر دل هر ایرانی ورزش دوستی را آزرده خاطر می سازد و مشخص نیست چه نهاد نظارتی باید ورود کند و به این ماجراها فیصله بدهد؟
یک بار دیگر این خبر را مرور کنیم: به جز پرداخت هایی که به ویلموتس بلژیکی شده است این مربی اروپایی شکایت شش ونیم میلیون یورویی از فدراسیون را هم به فیفا ارائه کرده است که امیدواریم که در این مورد نتواند پیروز شود و محکوم باشد ولی اگر یک درصد هم احتمال پیروز باشد، حقیقتا چه میزان هزینه ای باید از بیت المال و جیب مردم به این مربی با آن کارنامه نه چندان مطرح پرداخت شود؟
 قیمت یورو در حال حاضر هیجده هزارتومان است  و شش و  نیم میلیون یورو معادل 117 میلیارد تومان است. یعنی صد کارگر با دریافت حقوق ماهیانه دومیلیون تومان باید پنجاه سال کار کنند و یک ریال هم هزینه نکنند تا این پول به یک شخص خارجی پرداخت شود که واقعا غیر قابل هضم است و باعث بی اعتمادی اقشار جامعه به مسئولین بی تعهدی می شود که با پول بیت المال حاتم بخشی می کنند .
سوال اینجاست در این سال ها سلطان خیلی از اجناس را اعدام کرده اند آیا زمان ان نرسیده است که سلطان این قراردادهای این چنینی را حداقل بازخواست کنند؟!
 آیا نباید به آنهایی که دنبال دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان به بهانه مستقل بودن فدراسیون و خطر تعلیق، به دنبال ماندن خود هستند و با نامه نگاری ها منافع و اقتدار کشور را در صحنه های بین المللی زیر سوال می برند، برخورد جدی شود؟  ضمن اینکه در بسیاری از باشگاهها هم پرونده های این چنینی به وفور دیده می شود .
لذا اگر قرار است عده ای در داخل کشور برای بقای خود چوب تعلیق را بر سر فوتبال بزنند یک بار برای همیشه نهادهای نظارتی و امنیتی با ورود خود فوتبال را از وجود این اشخاص نجات دهند و مدیریت را به افراد متعهد، دلسوز، انقلابی  و متخصص بسپارند تا پشت اتاق هایی دربسته و مملو از منفعت طلبی برای ورزش مهم فوتبال و جامعه عظیم فوتبالی ها تصمیم گیری نشود!
 
کد مطلب: 130363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت به ورزش قهرمانی و مربیان خارجی