۰
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۶

فرسنگ‌ها دور از واقعیت!

سیدقائم موسوی
اقتصاد ولنگار شده، دلار رکورد تاریخی می‌زند، طبقه متوسط هر روز که چه عرض کنم، هر ساعت تحلیل می‌رود...
فرسنگ‌ها دور از واقعیت!
اقتصاد ولنگار شده، دلار رکورد تاریخی می‌زند، طبقه متوسط هر روز که چه عرض کنم، هر ساعت تحلیل می‌رود، قبحِ فسادهای میلیاردی از بین می‌رود و لشکر پُر زرق و برق آن نه تنها سرافکنده نیستند که بی محابا مرزهای وقاحت را در می‌نوردند، در محکمه، وقیحانه با ادبیاتی مشمئزکننده ظاهر می‌شوند و بجای شرمساری، دست پیش می‌گیرند و انگار آنها هنوز طلبکار مردم هستند. برای تعمیقِ سردرگمی کلافِ هزار توی فساد، در گوشه دیگری فرایِ مرزهای ایران، قاضی فراری می‌میرد!
در حالیکه همه چیز آب می‌رود، رئیس مجلس رجز می‌خواند که مذاکره با آمریکا مطلقاً ممنوع است؛ آن هم در روزهایی که اصلا کسی به آمریکا یا مذاکره به آن کاری ندارد و همه گرفتار اقتصادی هستند که روز به روز ویرانتر می‌شود، و معیشتی که روز به روز کمتر می‌شود. 
برخی‌ها از جمله کريستف کلمب کارهایی کردند از نوع الباقیات الصالحات! آنها آمریکا را کشف کردند تا قرن‌ها بعد مسئولین مملکتی دیگر در چرخه افراط و تفریط و گرفتار دوقطبیِ خطرناکی سرنوشت مملکتی را بازیچه عشق و نفرت به آن بکنند!
هرچه اولویت در مملکت است در پیشِ پایِ آمریکا ستیزی ذبح شده‌اند. و هر چه سوء مدیریت است در پشت این دیوار مخفی! انواع فشارها در جبهه‌های متنوع گذران زندگی را بر مردم سخت و طاقت فرسا کرده، آنگاه راه یافتگان مسابقه تدارکاتی انتخابات مجلس با تیمِ ب خودش سرگرم قبض و بسط فضای مجازی و تشریح معایب آن هستند! اینها را چه شده و چه باعث شده که فرسنگ‌ها از حاقِ واقعیت فاصله بگیرند!
زمانی غارتگری ایران را که فتح کرد از مشاوران ایرانی‌اش پرسید از منظر روانشناسی سیاسی چگونه بر این مملکت حکم برانم، که شایسته باشد و دردسر نباشد؟ مشاور که انگار برای اکنون نیز نسخه می‌پیچید گفت: بزرگان را کنار بگذار یا به کارهای کوچک بگُمار و کوچکان را در مصادر کارهای بزرگ قرار بده! اینگونه مملکت خودش به قهقرا می‌رود و آسوده از حکومت!
آقایان با هر کس که میل دارید مذاکره کنید یا نکنید، مختار هستید و حالا دیگر اصلا مهم نیست! این ملت دغدغه‌هایش فروکاسته شده به نان و تورم و اجاره و خرید مایحتاج ابتدایی زندگی و کار! هر روز ناقوسِ قتل و خودکشی از گوشه‌ای از آن به فلک بر می‌خیزد!
و شما هم بجای دغدغه مطالبات مردم با قید چند فوریت مشغول تعويض نام فرودگاه باشید و عوارض خورشید گرفتگی و قوانین دوازده گانه ازدواج و قس علیهذا، بی‌گمان صبحِ دولت‌تان به زودی می‌دمد!
کد مطلب: 131626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *