۰
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۷

خانه پوشالی آقای ترامپ

هومن جعفری
خانه پوشالی آقای ترامپ

1.مایکل فلین رفت! کسی که قرار بود استراتژی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را طراحی و تدوین کند به سادگی از سمت خود استعفا داد. افشا شدن تماس های او با دولت روسیه از سوی رسانه ها سبب شد تا یکی از وزنه های قدرت و مهره های کلیدی ترامپ هنوز نیامده از سمت خود استعفا دهد.
افشا شدن فعالیت هایی که او انجام داده به دو دلیل صورت می گیرد. نخست برخوردهای احمقانه و از سر غرور ترامپ با کارمندان کاخ سفید و برکنار کردن تعدادی از مهره های قدیمی و با نفوذ و دوم برخوردهای مشابه ترامپ با خبرنگاران. حالا شاهد این هستیم که ائتلاف خبرنگاران با کارمندان کاخ سفید – اگر نگوییم وزیر – دستکم به قربانی شدن رخ ترامپ منجر شده. اگر سریال خانه پوشالی را دیده باشید متوجه می شوید که یک خبرنگار عصبانی و صد البته بانفوذ چقدر راحت می تواند از دل دسته بندی های مختلف و نبردهای پنهان قدرت در کاخ سفید، برای خود منبع خبری به دست بیاورد. در این سریال برخورد مشاور مطبوعاتی رییس جمهور با یک خبرنگار و اخراج کردنش سبب می شود تا روزنامه به این نتیجه برسد که باید آتش را با آتش پاسخ بدهد در نتیجه قوی ترین خبرنگار خود را به عنوان نماینده به کاخ سفید می فرستد تا بدترین و سنگین ترین گزارش ها را علیه دولت تهیه کند. باورش اسان نیست اما کاخ سفید دونالد ترامپ حالا همین شده.خانه پوشالی.
با کارمندانی که حس می کنند خیانت کردن به رییس جمهور برای منافع آنها بهتر است ، با مهره های اثرگذار راهروهای قدرت که از بازی بیرون گذاشته شده اند و منتظر فرصتی برای ضربه زدن هستند ، با مجلس سنایی که پر از نماینده های جاه طلبی است که می خواهند خود را بالا بکشند ، با قاضی های ارشدی که در قوه قضاییه آمریکا به خون رییس جمهور فاسد تشنه هستند ، با رییس جمهوری که سردترین رابطه ممکن با همسرش را دارد و با هزار و یک شباهت دیگر.
شاید اصلا نیازی نباشد جمهوری اسلامی خیلی برای مقابله با رییس جمهور جدید وقت و انرژی صرف کند. فعلا خود کارمندان کاخ سفید مشغول تقابلند!
شاید بهتر باشد خانه پوشالی را دوباره ببینیم. باورکردنی نیست اما سیاستمدار کهنه کار و دودوزه ای مثل فرانک آندروود که سیاست را عین کف دست می شناسد ، از دست این ضربه هایی که به او وارد می شد به جنون می رسید وای به حال تازه کار بی سیاستی
مثل دونالد ترامپ! منتظر باشیم. ترامپ باز هم رخ از دست خواهد داد.
کد مطلب: 66854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *