۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۱

سایه به روایت جلیلی!

محمد حسین روانبخش
سعید جلیلی برخلاف آنچه که در وهله اول به نظر می‌رسد آدم واقع بینی است ؛ یا به عبارت درست‌تر خیلی واقع بین تر از محمدباقر قالیباف و محسن رضایی است.
سعید جلیلی برخلاف آنچه که در وهله اول به نظر می‌رسد آدم واقع بینی است ؛ یا به عبارت درست‌تر خیلی واقع بین تر از محمدباقر قالیباف و محسن رضایی است. محسن رضایی سه بار کاندیدای ریاست جمهوری شد تا اینکه فهمید برای ریاست جمهوری رای نمی‌آورد و باید برود جای دیگر خدمت کند ؛ قالیباف هم بعد از سه دوره حضور هنوز متوجه این واقعیت نشده است و احتمالا دو برابر محسن رضایی در انتخابات شرکت خواهد کرد؛ ولی جلیلی یک بار در انتخابات شرکت کرد، سه – چهار میلیون رای حلال آورد و رفت سراغ دولت سایه ؛ بالاخره آن هم دولت است دیگر !
یک حسن دیگر که سعید جلیلی دارد این است که کاری به دیگران ندارد؛ خودش دولت سایه را خیلی جدی گرفته و درباره‌اش حرف می‌زند و این واقعا خوب است. حرکت این برادر را مقایسه کنید با رفتار محمدباقر قالیباف که خودش هم تقسیم بندی 96 درصد و 4 درصد را جدی نگرفت و هنوز دو ماه از انتخابات نگذشته دیگر تکرارش نمی‌کند ! جلیلی احتمالا تا یک قرن دیگر می‌تواند درباره فواید و ضوابط و شرایط و عواید دولت سایه صحبت کند و از این جهت رقیبی مثال زدنی برای احمدی‌نژاد و دولت بهارش است! وی به تازگی در جمع اعضای کابینه دولت سایه گفته است : «باید مانند سایه، قدم به قدم مشکلات کشور را رصد کرد». این جمله آنقدر سنگین است که هضمش برای فارسی زبانها، مثل هضم نتیجه انتخابات برای ابراهیم رئیسی سنگین است ! واقعا این «مانند سایه» وسط این جمله چی کار می‌کند ؟! چی به سایه تشبیه شده است ؟ رصد کردن، قدم به قدم رفتن ؟ مشکلات کشور ؟! واقعا تا به حال هیچکس این قدر جالب سایه را مثال نزده بود و همین نشان می‌دهد که این دولت سایه چقدر جدی، علمی‌و منطقی است !
واقعا خوش به حال اصولگراهایی که می‌خواهند زیر سایه این دولت سایه باشند ؛ خدا توفیقشان بدهد!
کد مطلب: 72757
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *