۰
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴
آرش مرعشي، مدير عامل شرکت توليدی و صنعتی گروه فولاديار کوروش عنوان کرد:

شـرکت فولاديار کوروش در حال پياده سـازی طرح توسـعه برای توليد انواع پروفيل با ظرفيت سـاليانه 180هزار تن

مديرعامل شرکت فولاديار کوروش در حاشيه بيست و يکمين نمايشگاه صنعت ساختمان درخصوص فعاليت‌هاي شرکت خود گفت: شرکت ما توليدکننده انواع مصنوعات فلزي است که به عنوان مواد اوليه جهت سقف، ديوار، نما و ساير قسمت‌ها در صنعت ساختمان به کار مي‌رود.
شـرکت فولاديار کوروش در حال پياده سـازی طرح توسـعه برای توليد انواع پروفيل با ظرفيت سـاليانه 180هزار تن
مديرعامل شرکت فولاديار کوروش در حاشيه بيست و يکمين نمايشگاه صنعت ساختمان درخصوص فعاليت‌هاي شرکت خود گفت: شرکت ما توليدکننده انواع مصنوعات فلزي است که به عنوان مواد اوليه جهت سقف، ديوار، نما و ساير قسمت‌ها در صنعت ساختمان به کار مي‌رود.(فیلم)
آرش مرعشي هدف از شرکت در نمايشگاه صنعت ساختمان را معرفي محصولات اين شرکت به مشتريان و ساير فعالين صنعت ساختمان ذکر کرد و گفت: نمايشگاه صنعت ساختمان 1400 فرصت خوبي شد که فعالين صنعت ساختمان از محصولات توليدي يکديگر مطلع و با يکديگر آشنا بشوند و همچنين مشتريان از توانايي شرکت‌ها مطلع گردند.
وي همچنين درخصوص طرح توسعه در دست اقدام اين شرکت گفت: شرکت فولاديار کوروش در حال پياده‌سازي طرح توسعه براي توليد انواع پروفيل از ورق‌هاي گرم، سرد و گالوانيزه فولادي به ظرفيت ساليانه 180 هزار تن مي‌باشد. وي ادامه داد: زيرساخت‌هاي ابنيه و تأسيساتي اين طرح آماده مي‌باشد و منتظر آماده شدن خطوط توليد اروپايي خريداري شده و نصب آن‌ها هستيم و اميدواريم در سال 1401 اين طرح توسعه به بهره‌برداري برسد که زمينه براي اشتغال 100 نفر نيروي کار جديد در اين شرکت و ورود به بازار‌هاي صادراتي محصولات توليدي فراهم گردد.
مديرعامل شرکت فولاديار کوروش گفت: محصولات ساختماني که شرکت ما عرضه مي‌کند شامل سقف براي سوله‌هاي صنعتي، کشاورزي و دامپروري، عرشه‌هاي فولادي به عنوان سقف طبقات در ساختمان‌هاي بلند مرتبه و همچنين مصنوعات فلزي به کار رفته در سيستم‌هاي الکتريکي و تهويه ساختمان شامل تابلوهاي برق، رايزر‌ها، کانال‌هاي هوارساني و برج‌هاي خنک‌کننده است.
وي ادامه داد: ساير محصولات ما شامل ورق‌هاي رنگي به طرح سفال براي به‌کارگيري در ساختمان‌ها و ويلا‌ها در شمال کشور و مناطق ييلاقي و همچنين بخشي از توليدات ما در سقف‌هاي کاذب و نماهاي ساختمان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي
مرعشي بزرگترين خواسته از دولت جديد را اقدام براي ثبات اقتصادي دانست و گفت: در واقع رشد اقتصادي در شرايط ثبات اقتصادي و روشن بودن افق آينده براي سرمايهگذاري و توليد تحقق پيدا ميکند. وي همچنين کنترل نوسانات نرخ ارز و قيمتهاي مواد اوليه را از ديگر دغدغههاي توليدکنندگان برشمرد
بزرگترين خواسته از دولت جديد را اقدام براي ثبات اقتصادي دانست و گفت: در واقع رشد اقتصادي در شرايط ثبات اقتصادي و روشن بودن افق آينده براي سرمايه‌گذاري و توليد تحقق پيدا مي‌کند. وي همچنين کنترل نوسانات نرخ ارز و قيمت‌هاي مواد اوليه را از ديگر دغدغه‌هاي توليدکنندگان برشمرد.
مرعشي درخصوص قطعي برق و تأثير آن بر روند کاري خود گفت: در تير و مرداد ماه امسال قطعي برق سبب کاهش توليد فولاد در کشور و اختلال در تأمين مواد اوليه ما شد و اين اختلال سبب افزايش کاذب قيمت مواد اوليه و به‌تبع آن محصولات ما گرديد.
وي درخصوص تأمين مواد اوليه از بورس کالا گفت: در يک سال و نيم گذشته شرکت‌هاي توليدکننده فولاد موظف شدند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و اين اتفاق مثبتي بود ولي برخي از قوانين دست و پا گير نظير محدوديت‌هاي خريد و همچنين محدوديت عرضه برخي از توليد کنندگان در بورس کالا سبب بروز مشکلاتي بوده است.
وي ادامه داد: بايد دقت نظر لازم درخصوص شيوه‌نامه لحاظ شود و همانطور که در برنامه‌هاي وزير صمت جديد مي‌باشد از قيمت‌گذاري دستوري در زنجيره فولاد خودداري گردد و تمرکز را بر روي عرضه و تقاضا معطوف بکنند و با تنظيم عرضه ثبات را به قيمت‌ها و صنعت فولاد بازگردانند.
وي ادامه داد: متأسفانه در سال‌هاي گذشته به دليل قيمت‌گذاري سنگ‌آهن و ساير مواد اوليه به صورت دستوري باعث شده سرمايه‌گذاري در صنايع بالادستي فولاد کمتر باشد و بيم از مشکلات تأمين مواد اوليه در آينده براي کل صنعت فولاد کشور وجود داشته باشد.
وي گفت: به نظرم قيمت‌ها بايد در کل زنجيره ارزش صنعت فولاد کشور از مواد اوليه تا محصولات نهايي متناسب با قيمت جهاني باشد تا کل زنجيره بتواند رشد و پيشرفت پايدار داشته باشد و بتوانيم به هدف توليد 55 ميليون تن فولاد در کشور و همچنين صادرات محصولات فولادي نهايي در آينده‌اي نزديک دست پيدا بکنيم.
 
کد مطلب: 158214
برچسب ها: فولاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *