۳
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۸

هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1402 چقدر شده است ؟!

 در این مقاله به بررسی هزینه و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی می پردازیم پس در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید این مقاله می تواند به شما به خوبی کمک کند .
هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1402 چقدر شده است ؟!
هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1402 به مقدار بسیار کمی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است که در این مقاله به بررسی هزینه جدید گرفتن گواهینامه رانندگی پایه 3 ( ماشین سواری معمولی ) می پردازیم . البته در صورتی که در آموزشگاه رانندگی تا الان ثبت نام کرده اید می توانید با کلیک بر روی عبارت داخل پرانتز نمونه سوالات تمرینی آیین نامه رانندگی را دانلود کنید ( سوالات آیین نامه 1402 ) .

در صورتی که می خواهید برای  اولین بار در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید پس از خواندن کتاب آیین نامه رانندگی می توانید نمونه سوالات آیین نامه رانندگی سال جدید را دانلود کرده و تمرین کنید . خب بیایید برویم به سراغ بررسی شرایط و هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید .

هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1402 چقدر شده است ؟
در ابتدا باید بدانید که هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی از سال 1391 دچار تغییرات زیادی شده است و در سال 1401 هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی چیزی در حدود 2.500.000 تومان بود و این یعنی نسبت به سال 1391 درست 10 برابر شده بود البته این افزایش قیمت به دلیل هزینه های زیادی است که در این سال ها تغییر کرده است برای مثال هزینه سوخت و قطعات و انرژی مصرفی در آموزشگاه رانندگی و همینطور حقوق کارمندان آموزشگاه و موارد بسیار زیاد دیگر .

این افزایش قیمت تا حدی منصفانه بوده و می توان گفت این افزایش قیمت نسبت به تمامی موارد بسیار عادلانه بوده است البته نسبت به هزینه های بسیار زیادی که در مواردی می تواند بیشتر هم باشد اما گواهینامه رانندگی دارای هزینه منصفانه تری است .

هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی در سال 1402 حدودا 2.800.000 الی 3.000.000 تومان است که این هزینه ها از مواردی مانند آزمایشگاه و چشم پزشکی تا هزینه های مختلف آموزشگاهی می باشد پس در صورتی که می خواهید برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی اقدام کنید این مقاله برای شما می تواند بسیار مناسب باشد . در زیر شرایط ثبت نام را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم .

1 - حتما باید دارای 18 سال سن باشید .
2 - مبلغ 2.800.000 آموزشگاهی را باید بپردازید البته بعد از تایید موارد زیر ...
3 - تاییدیه چشم پزشکی 
4 - گرفتن آزمایش خون 
5 - ارائه 8 عکس 4*3 جدید
6 - خرید کتاب آیین نامه رانندگی ( البته این مورد را می توانید از رسانه گواهیران به صورت رایگان دانلود کنید اما این کتاب دیجیتال دارای صفحات مهم است در صورتی که شما باید برای آزمون آیین نامه رانندگی حتما کتاب رانندگی را به صورت کامل بخوانید ) 
7 - شرکت در کلاس های آیین نامه رانندگی 
8 - قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی 
9 - شرکت در کلاس های عملی رانندگی 
10 - قبولی در آزمون عملی رانندگی 

در زیر به بررسی این موارد با هم می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید ...
شرایط و مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی در سال 1402 !
باید حتما دارای 18 سال سن باشید و این یعنی در صورتی که از سن 18 سالگیتان حتی 1 روز هم گذشته باشد می توانید برای ثبت نام گواهینامه رانندگی اقدام کنید . سپس باید مبلغی معادل 2.800.000 هزار تومان را به آموزشگاه رانندگی پرداخت کنید . البته هزینه خرید کتاب آیین نامه رانندگی در این مبلغ در نظر گرفته شده است .

حالا نوبت این رسیده که به چشم پزشکی مراجعه کنید در این صورت است که باید هزینه چشم پزشکی را بپردازید که مبلغی در حدود 100.000 تومان است و در اینجا پزشک تشخیص می دهد که شما باید عینک بزنید و یا خیر . سپس باید به آزمایشگاه خون بروید و گروه خونی خودتان را مشخص کنید در این صورت است که پس از تعیین گروه خونی در آخر این مورد در گواهینامه رانندگی شما درج می شود اما شاید بپرسید این مورد برای چیست ؟

البته در صورتی که در حین رانندگی دچار تصادف شوید و نیاز به خون داشته باشید گروه امداد می توانند از کارت گواهینامه رانندگی شما متوجه شوند که شما دارای گروه خونی برای مثال O هستید تا بتوانند به شما خون تزریق کنند .

در این مرحله باید 8 قطعه عکس پرسنلی ارائه دهید و حتما سعی کنید این عکس جدید باشد .

از این مرحله به بعد باید در کلاس های آیین نامه رانندگی حاضر شوید که در این شرایط شما باید مدت 16 ساعت را در کلاس های آیین نامه پاس کنید و این یعنی در صورتی که شما این کلاس ها را پاس نکنید نمی توانید وارد مرحله بعدی شوید . اما در این کلاس ها چه می گذرد ؟ در این کلاس ها شما باید قوانین رانندگی مانند تابلو ها را به خوبی بیاموزید در این حالت است که می توانید علم رانندگی خود را اضافه کنید سپس در این کلاس نکات فنی ماشین به شما آموزش داده می شود .

بعد از پاس کردن این کلاس ها شما باید خود را آماده کنید که آزمون آیین نامه رانندگی را بدهید البته شما می توانید سوالات آیین نامه 1402 را از سایت گواهیران دانلود کنید و بعد از خواندن کتاب آیین نامه به خوبی تمرین کنید . 

بعد از قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی نوبت به این می رسد که شما باید برای تمرین رانندگی به صورت عملی خود را آماده کنید . در این حالت حدودا 10 الی 12 جلسه باید رانندگی کنید که در این حالت شما باید تمامی کلاس های رانندگی را پاس کنید و هزینه زیادی هم دارد پس به شما پیشنهاد می کنم اصلا این کلاس ها را غیبت نکنید و حتما در این کلاس ها حضور داشته باشید . 

سپس باید خودتان را  برای آزمون عملی رانندگی آماده کنید که در این حالت یک افسر رانندگی در کنار شما می نشیند و شما باید هر چه او می گوید را اجرا کنید اما باید به نکات زیادی حواستان باشد که البته در بالاتر به صورت کامل برای شما توضیح داده شد .

بعد از قبولی باید چه کار کنیم ؟
بعد از اینکه در آزمون عملی رانندگی قبول شدید باید با پرونده رانندگی خود به آموزشگاه رانندگی خودتان بروید و پرونده را اراده دهید در این صورت یک برگه به شما داده می شود که می توانید از همان روز پشت فرمان بنشینید و رانندگی کنید .

البته فراموش نکنید که باید حتما تا 2 سال به جاده ورود نکنید در غیر این صورت ممکن است برای شما جریمه رانندگی بسیار سنگینی نوشته شود پس حواستان حتما به این مورد باید باشد . 
سخن پایانی !
در صورتی که آزمون آیین نامه رانندگی دارید به شما پیشنهاد می کنم بعد از خواندن کتاب آیین نامه از فایل های نمونه سوالات آیین نامه رانندگی استفاده کنید و البته این مورد را هم باید متذکر شویم که می توانید هزینه های گواهینامه رانندگی را به صورت آپدیت از سایت گواهیران دنبال کنید . 

و در آخر به شما توصیه می کنیم در کلاس های عملی رانندگی همیشه و حتما حاضر شوید حتی اگر راننده بسیار حرفه ای هستید . شما باید قوانین اصولی رانندگی را بیاموزید و این یک باید است که حتما باید در این کلاس ها شرکت کنید و به خوبی تمرین کنید .

کد مطلب: 191757
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *