۱
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
پارک گون-هه: شبها از شدت اندوه نمی توانم بخوابم

چرا رییس جمهور کره جنوبی عذرخواهی کرد؟

رییس جمهور کره جنوبی در یک خنرانی کوتاه که از تلویزیون این کشور پخش شد، از مردم عذرخواهی کرد. اما این عذرخواهی او که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت، بابت چه موضوعی بود؟
چرا رییس جمهور کره جنوبی عذرخواهی کرد؟
رییس جمهور کره جنوبی در یک خنرانی کوتاه که از تلویزیون این کشور پخش شد، از مردم عذرخواهی کرد. اما این عذرخواهی او که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت، بابت چه موضوعی بود؟
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، امروز جمعه، ۱۴ آبان (۴ نوامبر)، شبکه‌های تلویزیونی کره جنوبی سخنرانی کوتاه پارک گون-هه، رئیس جمهوری را پخش کردند که با چشمانی اشکبار نسبت به رسوایی سیاسی اخیر در تشکیلات ریاست جمهوری ابراز تاسف می‌کرد. خانم پارک گفت که حوادث اخیر قلب او را شکسته و تاکید کرد که با تحقیقات دادستانی در این باره همکاری کامل به عمل خواهد آورد.
اخیرا رسانه‌های خبری کره جنوبی گزارش کردند که چوی سن-سیل، از دوستان نزدیک رئیس جمهوری، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری داشت در بعضی انتصابات این دفتر مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است. در پی انتشار این گزارش‌ها، خانم پارک بعضی از مشاوران خود را برکنار کرد.
افشای مداخلات خانم چوی موقعیت سیاسی رئیس جمهوری را به شدت تعضیف کرده و براساس برخی نظرسنجی‌ها، محبوبیت او در میان مردم به تنها ۵ درصد کاهش یافته که کمترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهوری کره جنوبی از زمان آغاز نظرسنجی در این زمینه از حدود بیست سال پیش است. هفته گذشته پس از انتشار اخبار مربوط به این ماجرا، این رقم به ۱۷ درصد تنزل کرده بود و به نظر می‌رسد که با گذشت زمان، موقعیت خانم پارک نزد مردم کشورش حتی بدتر شده است.
خانم پارک، که ۶۴ ساله است، در سخنرانی روز جمعه خود گفت: "نمی‌توانم خود را ببخشم و شب‌ها از شدت اندوه نمی‌توانم بخوابم." وی با اشاره به اتهام سوء استفاده خانم چوی از دوستی با خود، گفت: "تاسف آور و دردناک است که می‌شنوم که فرد به خصوصی در زمانی که انتظار می‌رفت توانایی خود را برای بهبود اقتصاد ملی و شرایط مردم به کار گیرد، مشغول سودجویی و سایر اقدامات خلاف مقررات بود."
در پی پخش سخنان پارک گون-هه ، چو مای-ئی، رهبر حزب دموکراتیک کره - حزب مخالف دولت - گفت که پوزش خواهی رئیس جمهوری "صمیمانه" نبوده اما خواستار استعفای او نشد.
کد مطلب: 62870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *