۰
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰

معرفی کتاب تاریخی اسرار تمدن جیرفت

انتشارات نارون دانش سالهاست در حیطه چاپ کتاب فعالیت دارد و تاکنون کتابهای مختلفی را چاپ نموده است. در اینجا قصد داریم به معرفی یکی از کتابهای تاریخی که در این انتشارات چاپ شده است بپردازیم.
معرفی کتاب تاریخی اسرار تمدن جیرفت

انتشارات نارون دانش سالهاست در حیطه چاپ کتاب فعالیت دارد و تاکنون کتابهای مختلفی را چاپ نموده است. در اینجا قصد داریم به معرفی یکی از کتابهای تاریخی که در این انتشارات چاپ شده است بپردازیم.

ابوالفضل نادری مولف کتاب اسرار تمدن جیرفت در کتاب خود تمام تلاش خود را به کار گرفته تا گزارشی دقیقی از یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فرهنگی کشورمان ارائه دهد: جیرفت، سرزمینی که کمتر از آنچه که اهمیت دارد به آن پرداخته شده است. هر آنچه که تاکنون در ارتباط با این منطقه شناخته شده، اکنون به صورت جامع و با زبانی شیوا در اثر پیش روی در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب اسرار تمدن جیرفت در دو بخش نگارش شده است؛ مولف کتاب در بخش نخست به جمع‌آوری داده‌هایی دقیق درباره‌ی تمدن جیرفت اقدام شده و اطلاعاتی روشنگر را در اختیار مخاطبان قرار داده است. در واقع، با مطالعه‌ی بخش ابتدایی کتاب نامبرده درباره‌ی هویت مردمان ساکن در این منطقه نیز اطلاعاتی کمک‌کننده خواهید یافت. نویسنده در بخش دوم کتاب اسرار تمدن جیرفت بیش از همه بر چگونگی آفرینش خط مروری داشته و خطّ نوشتاری در منطقه‌ی جیرفت را مورد تحقیق و بررسی قرار داده است. آثار یافت‌شده در جیرفت، فرهنگ اقوام آن، دلایل شکل‌گیری و رشد تمدن و آداب و رسوم مختلف (همچون آدابِ منحصر به فرد نیایش یا چگونگی برگزاری مراسم ترحیم) از دیگر مطالبی است که در این کتاب می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

ابوالفضل نادری که از پژوهشگران برجسته‌ی کشورمان است، برای نگارش این کتاب تحقیقات میدانی متعددی انجام داده و علاوه بر این، تمدن‌های مجاور جیرفت، همچون تمدن سومر و سند را نیز بررسی کرده است. بد نیست اشاره کنیم که نگارش کتاب اسرار تمدن جیرفت ده سال به طول انجامیده، اما اگرچه زمانی طولانی صرف انجام این کار تحقیقاتی شده، قابل انکار نیست که فعالیت در این زمینه به بازسازی فرهنگ و تمدن ایرانی کمک قابل‌توجه‌ای خواهد کرد. جیرفت منطقه‌ای است با فرهنگی بس درخشان و می‌توان آن را نقطه‌ی آغازی نامید که از طریق مطالعه بر آن می‌توان خاستگاه تمدن شرق را از نو شناخت.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما و اطلاع از مراحل چاپ کتاب می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

کد مطلب: 213739
برچسب ها: کتاب تاریخ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *