۰
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۹
«مردم سالاری» بررسی می کند

جنگ زرگری بين پايداری و مبنا

با اينکه چند روزي به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي نمانده است، جنگ لفظي ميان اصولگراياني که اين روزها تنها خود را در معرض رقابت با خود مي‌بينند، درگرفته است.
جنگ زرگری بين پايداری و مبنا
گروه سياسي- حسين قباديان: با اينکه چند روزي به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي نمانده است، جنگ لفظي ميان اصولگراياني که اين روزها تنها خود را در معرض رقابت با خود مي‌بينند، درگرفته است.
فراموش نمي‌کنيم که در انتخابات‌هاي گذشته که تنها اصولگرايان مياندار ميدان انتخابات بودند نيز جنگ لفظي براي صدرنشيني در ليست‌هاي انتخاباتي جزء عوامل اصلي در داغ کردن تنور انتخابات در ميان خودي‌ها بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اما اين بار نيز مانند دوره گذشته به نظر نمي‌رسد مردم علاقه اي به اين دعواهاي سياسي داشته باشند و بر روي آن سرمايه‌گذاري کنند چون هردو آنها بر سر سفره‌اي نشسته‌اند که بزرگان خود پهن کرده اند تا از اين خوان هرکسي سهمي بردارد. اما دعوا بر سر اين است که چه کسي بيشترين سهم را از اين سفره که سوي ديگر آن خالي است و اصلاح طلبان پاي آن ننشسته اند، برداشت خواهد کرد؟ مبنا و همسويان يا پايداري و شريان؟
ايجاد شور انتخابات
در ميان حاميان سرخورده
به نظر مي‌رسد که جريان اصولگرايي پيش از طي شدن مسير بررسي صلاحيت‌ها و مشخص شدن تقريبي ترکيب کانديداها از هر جريان و جناح، تقريبا مطمئن شده اند که در کشور انتخاباتي بدون رقيب خواهند داشت و براي اينکه بتوانند براي خود وجهه اي کسب کنند به دنبال اين هستند که حداقل، طرفداران جناح راست را بصورت حداکثري پاي صندوق‌هاي راي بياورند تا مبادا تعداد بسيار زيادي از کسانيکه در آخرين انتخابات گذشته پاي ميز راي گيري آمدند و به فرد مورد نظر راي دادند، از نظر خود برگردند و بگويند که ما براي اين راي داديم تا مجلس و دولت يک دست بتواند مشکلات را حل کنند اما در طي سه سال گذشته هيچ اقدام موثري صورت نگرفته است؛ بنابراين با وجود حضور تک ساحتي اصولگرايان در انتخابات پيش رو، يا در آن شرکت نمي‌کنيم يا در صورت شرکت راي سفيد خواهيم داد.
نظريه پردازان اصولگرا بر اين اعتقادند که بايد حداقل در ميان حاميان سنتي خود شور انتخاباتي ايجاد کرد و براي اين کار خبرگزاري اصولگراي فارس روز يکشنبه در يک نظرسازي مدعي شد که 40 درصد شرکت کنندگان در اين نظرسازي گفته اند که در انتخابات شرکت مي‌کنند درحاليکه نظرسنجي‌هاي مراکز مهم و نهادهاي ديگر، چيزي خلاف آن را مي‌گويد.
پس به دنبال ايجاد فضاي کاذب ميان طرفداران خود هستند.
نطقهاي آتشين
ضد دوستان پشت پرده
يکي از اين اقدامات نطق هفته گذشته بيژن نوباوه وطن در صحن مجلس برضد قاليباف بود. وي که يکي از اعضاي جبهه پايداري است در نطق خود به انتقاد تند از قاليباف به عنوان رئيس مجلس پرداخت و گفت: طرح ساماندهي فضاي مجازي در کميسيون مشترک مجلس که با حضور 23 نفر از کارشناسان و نخبگان مربوطه تشکيل و در يک روند کاملاً قانوني به تصويب رسيد، چرا به يکباره از سوي رئيس مجلس با همکاري معاونت قوانين و مرکز پژوهش‌ها مسدود اعلام شد؟ بايد از آقاي قاليباف سوال کرد با کدامين توجيه قانوني امر قانونگذاري در فضاي مجازي را متوقف و آن را از دستور کار مجلس خارج کرديد. وي با بيان اينکه کشور‌هاي پيشرفته نظير اتحاديه اروپا و آمريکا در زمينه وضع قوانين در حوزه فضاي مجازي اقدام کرده و با تصويب ماده واحده‌اي به عنوان «هر آنچيزي که در فضاي حقيقي جرم است، مي‌تواند در فضاي مجازي هم جرم قلمداد شود.» عملا حوزه نظارت قانوني خود را به فضاي مجازي تسري داده اند، گفت: آقاي قاليباف! بايد عرض کنم اگر منافعي بيش از منافع ايران براي شما مطرح است، آن منافع در کجاست؟ لطفاً براي مردم ايران توضيح دهيد. نوباوه تصريح کرد: آقاي قاليباف شما در محضر مقام معظم رهبري و حضور نمايندگان قول داديد که به زودي طرح فضاي مجازي و لايحه عفاف و حجاب در مجلس مطرح خواهد شد؛ آن از ساماندهي فضاي مجازي و اين هم لايحه عفاف و حجاب! که پس از ارائه به شوراي نگهبان معلوم شد بيش از ده‌ها مورد دخالت شخصي و دستکاري در مصوبه کميسيون‌هاي قضايي و فرهنگي توسط مشاوران که شما آنها را به خوبي نمي‌شناسيد صورت گرفته و اين لايحه تاکنون دو بار از سوي شوراي نگهبان به مجلس عودت داده شده است.
وي بيان کرد: اينجانب به دليل اعتراض به دست بردن در بيانيه نمايندگان خطاب به رهبري در ماجراي سيسموني گيت و مصادره به مطلوب آن به نفع خودتان، اينجانب را به نشر اکاذيب و افترا به دادگاه برديد، اما با شهادت قضات آگاه و اطلاع آنان از مسائل موجود در مجلس، بنده را از اين اتهامات تبرئه کردند و اما دادگاه پذيرفت و اعلام کرد که متن بيانيه تشکر نمايندگان به مقام معظم رهبري در مجلس شوراي اسلامي دستکاري و به نفع محمد باقر قاليباف مصادره به مطلوب شده است.
از طرف ديگر حاميان قاليباف در مجلس هم که کم نيستند دست به قلم شده و براي رئيس نوباوه در حزب پايداري نامه اعتراضي نوشتند و رسانه‌هاي نزديک به سردار خلبان آنرا پوشش گسترده دادند.
نامه نگاري از جانب رئيس براي نشان دادن ظاهري عصبانيت
مجتبي توانگر که سابقه زيادي در خبرگزاري فارس و روزنامه‌هاي حامي دولت احمدي نژاد و اصولگرايان دارد در نامه اي به صادق محصولي نسبت به اين عضو سرکش حزب اعتراض مي‌کند و مي‌نويسد: از آن جايي که ديدم در روز‌هاي گذشته پس از نطق عجيب و عصبي آقاي نوباوه در مجلس، صدايي از گروه و حزب شما بلند نشد و لااقل از منظر اخلاق اسلامي کسي به ايشان تذکر نداد که تريبون مجلس جاي دروغ‌گويي و تهمت‌پراکني عليه اين و آن و نيرو‌هاي انقلاب نيست، لذا لازم دانستم يادآوري کنم که ضروري است گروه پايداري روشن کند که آيا اين اقدام و اظهارات آقاي نوباوه يک اقدام هماهنگ تشکيلاتي بوده و يا فقط يک نطق عصبي ناشي از محکوميت ايشان در دادگاه به ‌دليل توهين به نيرو‌هاي انقلاب و رئيس مجلس است؟
وي ادامه مي‌دهد: در حالي که دادگاه (در مورخ 19 دي 1402 در شعبه 14 دادگاه تجديدنظر استان تهران) حکم قطعي به ‌محکوميت وي داده است، چرا به‌ دروغ مدعي شده است که در دادگاه تبرئه شده است؟ اين دروغ ‌گويي چه نسبتي با عضويت در جبهه پايداري و التزام عملي به اسلام دارد؟ اگر نطق پر از تهمت و دروغ ايشان در يک هماهنگي تشکيلاتي صورت گرفته است شما به‌عنوان دبيرکل جبهه پايداري که اين افراد در ليست تهران منتسب به شما هستند، توضيح دهيد که اين دست مواردِ غيراخلاقي آيا محلي از اعراب براي شما دارد؟
توانگر مي‌افزايد: اگر هم اين ادعا وجود دارد که اين نطق بدون هماهنگي تشکيلاتي صورت گرفته است، با توجه به اينکه برخي از اين اظهارنظر‌هاي خلاف واقع قبلاً هم توسط ديگر افراد منتسب به گروه پايداري بيان شده بود، حداقل انتظار نيرو‌هاي انقلابي و نمايندگان مجلس (که با 210 راي مديريت و امانت ‌داري رئيس فعلي مجلس را تاييد کردند) اين است که گروه جبهه پايداري موضع خود را با اين فرد و ديگر افراد مشابه و اين قبيل بي‌اخلاقي‌ها به ‌صورتي صريح و بدون، اما و اگر شفاف کند. وي تصريح مي‌کند: نمي‌شود هم خود را عضو مجلسي که رهبر حکيم انقلاب آن را انقلابي خواندند و از عملکردش دفاع کردند، دانست و هم براي مديريت آن مانع‌ تراشي کرد؛ يا با سکوت از مانع ‌تراشي افراد منتسب، درعمل حمايت کرد. به نظر مي‌رسد هرچه به زمان برگزاري انتخابات نزديک مي‌شويم اينگونه مباحث و دعواهاي زرگري ميان اصولگرايان بيشتر مي‌شود تا حداقل در ميان طرفداران خود، به دنبال فضاسازي باشند که ما از هم انتقاد مي‌کنيم تا مسير خارج نشويم !!!!
البته مردم ديگر از اينگونه به اصطلاح سياه بازي‌ها خسته شده و هيچ توجهي به آن ندارند و بايد خطاب به اصولگران گفت: «حناي شما ديگر رنگ ندارد.»
کد مطلب: 209960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *