۰
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
انتقام خون‌های ريخته شده در گلزار شهدای کرمان، راسک و فرمانده سپاه در سوريه گرفته شد

دست بلند ايران برای انتقام سخت

پس از حمله انتحاري و تروريستي عوامل داعش در کرمان و به شهادت رسيدن حدود 90 نفر از مردم غيرنظامي و بي دفاع ايران که براي گراميداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سليماني به گلزار شهداي کرمان آمده بود و همچنين حمله رژيم صهيونيستي به منزل شهيد سيد رضي موسوي فرمانده پشتيباني جبهه مقاومت نيروي قدس سپاه پاسداران و شهادت وي، مردم ايران با حضور در مراسم تشييع اين شهيدان خواستار انتقام سخت از مجريان، عوامل و حاميان تروريست‌ها شدند و رهبر معظم انقلاب نيز در پيامي به مناسبت حادثه کرمان نويد پاسخ سخت را به ملت شريف ايران دادند، نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در عملياتي غافلگيرانه مواضع تروريست‌هاي داعش و محل تجمع جاسوسان موساد را با موشک‌هاي نقطه زن مورد حمله قرار دادند.
دست بلند ايران برای انتقام سخت
گروه سياسي: پس از حمله انتحاري و تروريستي عوامل داعش در کرمان و به شهادت رسيدن حدود 90 نفر از مردم غيرنظامي و بي دفاع ايران که براي گراميداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سليماني به گلزار شهداي کرمان آمده بود و همچنين حمله رژيم صهيونيستي به منزل شهيد سيد رضي موسوي فرمانده پشتيباني جبهه مقاومت نيروي قدس سپاه پاسداران و شهادت وي، مردم ايران با حضور در مراسم تشييع اين شهيدان خواستار انتقام سخت از مجريان، عوامل و حاميان تروريست‌ها شدند و رهبر معظم انقلاب نيز در پيامي به مناسبت حادثه کرمان نويد پاسخ سخت را به ملت شريف ايران دادند، نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در عملياتي غافلگيرانه مواضع تروريست‌هاي داعش و محل تجمع جاسوسان موساد را با موشک‌هاي نقطه زن مورد حمله قرار دادند.
براساس اين گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شامگاه دوشنبه با پرتاب 24 فروند موشک از سه پايگاه خود در خوزستان، کرمانشاه و آذربايجان غربي اهدافي را که محل تجمع تروريست‌هاي داعش و جاسوسان موساد بود در ادلب سوريه و اربيل عراق مورد هدف مستقيم و دقيق قرار داد.
بيانيههاي سپاه درباره حمله موشکي
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سپاه پاسداران در بيانيه شماره 1 که نيمه شب دوشنبه و بامداد سه شنبه منتشر کرد، آورده است: به آگاهي ملت شريف و قهرمان ايران اسلامي مي‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنايات حضرت ولي عصر (عج ) در پاسخ به جنايات اخير تروريستي دشمنان ايران اسلامي مقرهاي جاسوسي و تجمع گروهک‌هاي تروريستي ضد ايراني در بخش‌هايي از منطقه در نيمه شب امشب با موشک‌هاي بالستيک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.
سپاه پاسداران همچنين در بيانيه شماره 2 آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به جنايات اخير گروهک‌هاي تروريستي، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعي از هموطنان عزيزمان در کرمان و راسک؛ محل‌هاي تجمع فرماندهان و عناصر اصلي مرتبط با عمليات‌هاي تروريستي اخير؛ به ويژه داعش، در سرزمين‌هاي اشغالي سوريه را شناسايي و آنها را با شليک تعدادي موشک بالستيک منهدم نمود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ملت بزرگ ايران اطمينان مي‌دهد، گروهک‌هاي تروريستي بدخواه ملت ايران هرکجا که باشند را خواهد يافت و آنها را به سزاي اعمال ننگينشان خواهد رساند.
سپاه در بيانيه شماره 3 نيز خطاب به ملت شريف و عزيز ايران تصريح کرده است:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به شرارت‌هاي اخير رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتي بر مقرها و تحرکات اين رژيم در منطقه، با شليک موشک‌هاي بالستيک، يکي از مقرهاي اصلي جاسوسي رژيم صهيونيستي ( موساد) در اقليم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود. اين مقر مرکز توسعه عمليات جاسوسي و طراحي اقدامات تروريستي در منطقه و خصوصا کشور عزيزمان بوده است.
به ملت عزيزمان اطمينان مي‌دهيم عمليات‌هاي تهاجمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تا گرفتن انتقام آخرين قطره‌هاي خون شهيدان ادامه خواهد يافت.
اما سپاه پاسداران در بيانيه شماره 4 به تشريح اقدام خود در موشک باران اين مناطق پرداخت و نوشت: ملت شريف و قهرمان ايران اسلامي به فضل الهي و با استمداد از ارواح طيبه شهداي گرانقدر و مظلوم جنايات اخير تروريستي در ميهن اسلامي بويژه در کرمان ديار کريمان و زادگاه شهيد قدس سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سليماني؛ با اشراف همه جانبه اطلاعاتي سازمان اطلاعات سپاه بر مراکز جاسوسي دشمن و تحرکات و محل استقرار و اجتماع تروريست‌هاي جنايتکار، فرزندان مومن، انقلابي و غيرتمند ايران عزيز در نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيمه شب (سه شنبه) عمليات موشکي عليه مقر جاسوسي موساد در اقليم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلي مرتبط با اقدامات تروريستي در کشور به ويژه گروهک تروريستي داعش را با موفقيت کامل انجام دادند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: طي اين عمليات اهداف مورد نظر با 24 فروند انواع موشک بالستيک به شرح زير مورد اصابت دقيق و انهدام قرار گرفت: 1 - تعداد 4 فروند موشک خيبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفيري داعش در منطقه ادلب سوريه.
2- تعداد 4 فروند موشک از غرب و نيز تعداد 7 فروند موشک ديگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسي موساد در اقليم کردستان عراق، 3- تعداد 9 فروند انواع موشک به محل‌هاي استقرار ساير گروهک‌هاي تروريستي در ديگر مناطق سرزمين‌هاي اشغالي سوريه. به ملت مقتدر و سربلند ايران اسلامي بار ديگر اطمينان مي‌دهيم عمليات‌هاي تهاجمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تا انتقام آخرين قطره‌هاي خون شهيدان ميهن عزيزمان ادامه خواهد داشت.
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در گفت وگوي تلفني با سردار سرتيپ حسين سلامي فرمانده کل سپاه به تشريح جزييات اين حمله موشکي راس ساعت 12 شب بامداد سه شنبه همه کارها با موفقيت انجام و 4 فروند خيبرشکن از جنوب خوزستان به مقصد گروه تکفيري در ادلب شليک شد.
وي ادامه داد: از کرمانشاه 4 فروند و 7 فروند هم از آذربايجان شرقي به مقر صهيونيستي شليک شد.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح کرد: نزديک 9 فروند هم مقر گروه دوم تکفيري‌ها و داعش را مورد هدف قرار داده است.
چه اهدافي مورد اصابت موشکهاي بالستيک سپاه قرار گرفتند؟
در خبر ديگري سردار امير علي حاجي‌زاده درباره عمليات شامگاه دوشنبه و بامداد سه شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضد گروه‌هاي تروريستي اظهار کرد: با دعاي ملت ايران، دست انتقام الهي گريبان جنايتکاران را گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در يک عمليات ترکيبي در پاسخ به جنايات گروه‌هاي داعشي-تکفيري که عده کثيري از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشيدند، توانست از جنوبي‌ترين نقطه کشور و از فاصله 1300 کيلومتري يکي از مقرهاي مهم گروه‌هاي تکفيري را در منطقه تحت اشغال گروه‌هاي تکفيري در ادلب مورد اصابت قرار دهد. وي افزود: سپاه پاسداران به صورت همزمان توانست گروه ديگري را در منطقه شرق فرات که مرکز داعش است مورد اصابت قرار دهد و تعدادي از داعشي‌ها را به درک واصل کند. به صورت همزمان در پاسخ به جنايات رژيم صهيونيستي در سوريه به لطف الهي موفق شديم با 11 فروند موشک بالستيک مقر جاسوسي موساد در اقليم کردستان عراق را هدف قرار دهيم.
گفتني است، موشک‌هاي بالستيک سپاه به مواضع گروه تروريستي موسوم به «تحرير الشام» (جبهه النصره سابق) و گروه تروريستي موسوم به «حزب ترکستاني» در منطقه جبل السماق در استان ادلب سوريه شليک و برخورد کرده است.
براساس خبرهاي منتشر شده، آموزش تروريست‌هاي موسوم به «داعش خراسان» در اين منطقه صورت مي‌گيرد و آنها سپس توسط آمريکا به افغانستان منتقل مي‌شوند تا براي انجام اقدامات تروريستي وارد ايران شوند. خبرگزاري فارس نيز نوشت: مقر موساد در اربيل، يک ويلاي پوششي بوده و 15 کيلومتر نيز خارج از شهر ساخته شده و منطقه مسکوني در اطرافش نبوده است. اين مقر، از نظر ساخت، سومين مقر مستحکم موساد در منطقه بوده است که از 2 لايه بتن ساخته شده و داراي رادار و دستگاه‌هاي شنود بوده است.در حمله به مقر موساد، 4 نفر از مسئولين ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتي بودند به هلاکت رسيدند. در حمله موشکي ايران به تروريست‌ها در ادلب سوريه نيز چند فرمانده ارشد داعش به هلاکت رسيدند. اين عمليات سپاه پاسداران که در نوع خود کم نظير بود و بازتاب گسترده اي در جهان داشت.
«خيبرشکن» يکي از موشکهاي استفاده شده در عمليات سپاه
به گزارش تسنيم در اين عمليات از موشک‌هاي بالستيک خيبرشکن استفاده شده است. اين موشک همزمان با گراميداشت چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب در سال 1400 با حضور سردار سرلشکر محمد باقري رئيس ستادکل نيروهاي مسلح و سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ضمن بازديد از يکي از پايگاه‌هاي موشکي زمين به زمين نيروي هوافضاي سپاه رونمايي شد.
موشک دوربرد و نقطه‌زن «خيبرشکن» از نسل سوم موشک‌هاي دوربرد سپاه است که از ويژگي‌هاي منحصر به فردي برخوردار است. اين موشک داراي سوخت جامد است و در فاز فرود داراي مانورپذيري براي عبور از سپر موشکي است و طراحي بهينه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌هاي مشابه يک‌سوم کاهش يابد و مدت آماده‌سازي و شليک آن نيز تا يک‌ششم تقليل پيدا کند.
اين موشک داراي برد 1450 کيلومتر و سامانه هدايت ترکيبي و مجهز به کلاهک مانورپذير است. اين سامانه تمام‌ايراني از ايده تا محصول توسط دانشمندان نيروي هوافضاي سپاه طراحي و ساخته شده است.
تسنيم همچنين عمليات بامداد سه شنبه سپاه را هفتمين عمليات موشکي اين نيرو از سال 96 به بعد اعلام کرد.
کد مطلب: 210016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *