۱
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴

ضرورت برخورد با منکراتی بزرگتر از بدحجابی زنان

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، بر ضرورت برخورد با منکرات بزرگتر از حجاب زنان تاکید کرد و گفت : چرا کسانی که به امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارند نسبت به منکرات بزرگی که در کشور رخ داده و می‌دهد نظیر اختلاس‌های میلیاردی اظهار نظر نمی‌کنند؟
ضرورت برخورد با منکراتی بزرگتر از بدحجابی زنان
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، بر ضرورت برخورد با منکرات بزرگتر از حجاب زنان تاکید کرد و گفت : چرا کسانی که به امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارند نسبت به منکرات بزرگی که در کشور رخ داده و می‌دهد نظیر اختلاس‌های میلیاردی اظهار نظر نمی‌کنند؟
حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشکده مفید قم در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر ضمن بیان اینکه برخوردهایی که در حال حاضر با عنوان امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود مبنای شرعی و عرفی ندارد بر این نکته تاکید کرد که فریضه امر به معروف و نهی از منکر می بایست در جایی و زمانی صورت بگیرد که در وهله اول؛ تاثیرگذار و نتیجه‌بخش باشد و در وهله دوم این‌که آمران به معروف و ناهیان از منکر نسبت به مسئله‌ای که به آن اقدام می‌کنند و نسبت به شرایط علم و آگاهی کافی داشته باشند.
به اعتقاد محمدتقی فاضل میبدی برخوردهای این‌چنینی افرادی که در قالب مامور به شهروندان تذکر می‌‌دهند و گاه با آن‌ها برخورد می کنند به هیچ وجه ثمربخش نخواهد بود.
محمدتقی فاضل میبدی به منکرات بزرگ در کشور نظیر اعتیاد و رواج مواد مخدر اشاره می‌کند و می‌گوید: سال‌هاست نیروهای اجرایی و انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر شهید می‌دهند و هزینه می‌کنند اما آمار اعتیاد در کشور پایین نیامده؛ نگاهی به سایر کشورها و وضعیت اعتیاد در آن‌ها این نکته را برای ما روشن می‌کند که کشورهایی که وعظ و خطابه و تبلیغ، سخنرانی‌های دینی و فیلم‌های مذهبی ندارند چرا آمار اعتیادشان باید تا این حد از ما پایین تر باشد؟
استاد دانشکده مفید قم با تاکید بر این‌که باید در امر به معروف و نهی از منکر، نتیجه‌گرا باشیم، گفت: امروز اگر با خانمی که حجابش از نظر تذکردهندگان کامل نباشد، برخورد شود- آن هم برخوردی که این‌گونه در انظار عمومی صورت می‌گیرد- یقین داشته باشد که او معتقد نمی‌شود و به این باور نمی‌رسد که حجابش را رعایت کند؛ کاری که او انجام می‌دهد از روی ترس است،‌آن هم در برابر ماموران؛ جایی که ماموران نباشند بدون شک به همان شکل اولی خود در خواهد آمد.
محمدتقی فاضل میبدی تاکید می‌کند که تا مادامی که فعالیت‌ها در حد تبلیغ بماند و تبدیل به باور نشود هیچ تغییری رخ نخواهد داد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های آمرانه و ناهیانه‌ای که از سوی مقامات اجرایی برای نمونه، نیروی انتظامی شکل می‌گیرد، به هیچ وجه به بار نخواهد نشست،‌ گفت: مردم ما باید به سیستم‌های تبلیغاتی اعتماد کنند. او می‌گوید: در لسان اسلام هیچ منکری از راه تهدید اصلاح نشده و هیچ معروفی از راه تهدید محقق نمی‌شود.
فاضل میبدی به ذکر این آیه از قرآن کریم می‌پردازد که: «مردم را با موعظه حسنه دعوت کنید.» او می افزاید : تعجب می‌کنم کسانی که در پی ترویج امر به معروف و نهی از منکر هستند چرا نسبت به منکرات بزرگی که در کشور رخ داده و می‌دهند نظیر اختلاس‌های میلیاردی اظهار نظر نمی‌کنند؟
به اعتقاد حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل میبدی اگر قرار باشد تمرکز روی منکرات کوچک و ناچیزی مثل حضور زنان در کنسرت‌ها یا بیرون آمدن موی آن ها در خیابان باشد بدون شک به منکرات بزرگ‌تر که می‌تواند برای یک کشور تهدیدکننده باشد نخواهیم پرداخت.
گفت و گو : آساره کیانی
کد مطلب: 47940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *