۱
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۹
مونااحمدي در قامت نويسنده نمايشنامه «گردش عادي خون و برف»:

افزايش کميت تئاتر لزوما به کيفيت کمک نمي‌کند

تصور «مونااحمدي» که اين روزها با نقش خواهر دوست داشتني شهرزاد شناخته مي‌شود، به عنوان نويسنده نمايشنامه تئاتر شايد در نگاه اول کار سختي باشد. بازيگر جوان سينما و تئاتر اين روزها منهاي سريال معروف شهرزاد در قامت نويسنده ايفاي نقش کرده است.
افزايش کميت تئاتر لزوما به کيفيت کمک نمي‌کند

تصور «مونااحمدي» که اين روزها با نقش خواهر دوست داشتني شهرزاد شناخته مي‌شود، به عنوان نويسنده نمايشنامه تئاتر شايد در نگاه اول کار سختي باشد. بازيگر جوان سينما و تئاتر اين روزها منهاي سريال معروف شهرزاد در قامت نويسنده ايفاي نقش کرده است. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، نمايش «گردش عادي خون و برف» که برگزيده جشنواره مونوليو است از ابتداي ارديبهشت ماه به کارگرداني آرش طاهرخاني در سالن استادانتظامي‌خانه هنرمندان روي صحنه رفته است. مونااحمدي ايده نمايش «گردش عادي خون و برف» را به سال 91 و کلاس دکترثميني مي‌کشاند‌، زماني که او در کلاس درس خود را به عنوان يک دانشجوي رشته پزشکي تصوّر مي‌کند. در ايده اوليه اين بازيگر کش مکش‌هايي شخصي در کلاس تشريح به وقوع مي‌پيوندد که در نهايت به کالبد شکافي روابط انساني منجر مي‌شود
.

 

وي با بيان اين که در جريان جشنواره مونوليو و برنامه آرش طاهرخاني نمايشنامه اوليه مورد بازنويسي قرار گرفته است، گفت: در ابتدا دختر دانشجو سرکلاس تشريح جنازه پدرش را با جنازه اي ديگر اشتباه مي‌گيرد و با پدر صحبت مي‌کند اما در ادامه تصميم گرفتيم همان جنازه پدر توسط دخترش تشريح شود.

 

اين بازيگر جوان که اولين فيلمش را در سن 17 سالگي با فيلم« کودک و فرشته » بازي کرده است، مي‌گويد: براي پردازش بهتر نمايشنامه اي که در ذهن داشتم در کلاس تشريح دانشجويان پزشکي حاضر شدم و پيگير موضوع بودم تاجايي که فيلم‌هاي تشريح اجساد را نيز ديدم.

 

وي در ادامه گفت: تلاش کرده‌ام در نمايشنامه‌اي که نوشتم از واژگان تخصصي پزشکي استفاده کنم و در اين راه از متخصصين و دانشجويان پزشکي هم کمک گرفته‌ام. من مي‌خواهم تماشاگر باور داشته باشد که در کلاس درس تشريح حضور دارد و شاهد کالبد شکافي پيکر يک انسان است. احمدي که تجريه بازيگري تئاتر در نمايش‌هاي مختلفي را علاوه بر حضور در سينما داشته تاکيد مي‌کند که علاقه اي به کارگرداني ندارد اما نوشتن و بازيگري را دوست دارد. وي در رابطه با امتناع از بازي در نمايش «گردش عادي خون و برف» گفت: حضور فردي ديگر به عنوان بازيگر نمايشي که من نوشته ام مي‌تواند نکات جديدي به اين اثر اضافه کند.

 

نکته جالب اينجاست که پيشتر فرانک کلانتر، بازيگر اين اثر در گفت‌و‌گو با مردم‌سالاري گفته بود که در اجراهاي مختلف ديالوگ‌هاي اجراي «گردش عادي خون و برف» متفاوت است و حتي نوع بازي در برخي موارد از يک روز به روز ديگر تغيير مي‌کند. خواهر دوست داشتني سريال شهرزاد در رابطه با نقش ذهنيت خود گفت: در طول بازنويسي نمايش «گردش عادي خون و برف» بارها و بارها متن تغيير کرده است اما در نهايت آنچه که مخاطب مي‌بيند آن چيزي است که آرش طاهرخاني به عنوان کارگردان خواسته و فرانک کلانتر به عنوان بازيگر اجرا مي‌کند. وي با تاکيد بر توجه به کيفيت اثرهايي که اجرا مي‌کند، گفت: يک کاردانشجويي دوست داشتني نسبت به يک سريال با پروداکشن بزرگ را ترجيح مي‌دهم.

 

نويسنده نمايش «گردش عادي خون و برف» در خصوص افزايش تماشاخانه‌هاي خصوصي تئاتر و افزايش اجراهاي نمايش گفت: کميت تئاتر جهش يافته است اما اميدوارم کيفيت آثار کاهش نيابد. افزايش کميت تئاتر لزوما به کيفيت کمک نمي‌کند. اين که يک اجرا در يک سال که ارزش ديدن را دارد روي صحنه ببريم با ارزش تر اين است که تعداد تماشاخانه‌هاي شلوغ با کارهاي بدون کيفيت داشته باشيم.

 

مونا احمدي ضمن اظهار بي اطلاعي از فصل دوم سريال شهرزاد گفت: از سنين نوجواني تا امروز تجربه حضور در سريال‌هاي پرمخاطب زيادي را داشته ام اما سريال شهرزاد سطح بالايي از شهرت را براي من به ارمغان آورد. من در اصل يکي از اهالي تئاتر هستم و کم تر تا اين سطح از ارتباط با مردم را تجربه کرده بودم. گفتني است که نمايش «گردش عادي خون و برف» به کارگرداني آرش طاهرخاني و بازي فرانک کلانتر تا پايان ارديبهشت ماه در سالن استاد انتظامي‌خانه هنرمندان روي صحنه خواهد رفت.

کد مطلب: 55855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *