۰
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵
مشاور رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در امور اقتصادی تاکید کرد:

هوشیاری مردم در مقابل تبلیغات منفی رقبای روحانی

به گفته مشاور رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در امور اقتصادی، اصناف و بازار مردم با هوشیاری به تبلیغات منفی رقبای دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری توجهی نکردند. وی ضایعات بزرگ باقیمانده از دولت نهم و دهم را به این زودی قابل جبران ندانست.
هوشیاری مردم در مقابل تبلیغات منفی رقبای روحانی
به گفته مشاور رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در امور اقتصادی، اصناف و بازار مردم با هوشیاری به تبلیغات منفی رقبای دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری توجهی نکردند. وی ضایعات بزرگ باقیمانده از دولت نهم و دهم را به این زودی قابل جبران ندانست.
محمد صادق مشایخ در گفت و گو با "مردم سالاری" بزرگترین خسارت به کل کشور را که ضرباتش تاکنون قابل جبران نیست، در دولت نهم و دهم دانست و اظهار کرد: دولت نهم و دهم خاطره بدی در ذهن مردم به جای گذاشت چراکه با وجود فروش نفت با قیمت بالا( در هر بشکه تا مرز ۱۵۰ دلار) و کسب رقم بالایی در حدود ۸۵۰ میلیارد دلار ارز از محل فروش نفت، اما در آن دوره هشت ساله دچار عقب ماندگی و تورم نامتعارف شدیم و زیربناهای اساسی کشور مورد توجه قرار نگرفت.
وی با اظهار گلایه از بی توجهی به شبکه ریلی، بندرسازی و نوسازی ناوگان هوایی کشور در دولت نهم و دهم عنوان کرد: اگر شبکه ریلی کشور به خصوص در استان های مرزی مانند کرمانشاه و سیستان و بلوچستان گسترش پیدا می کرد، زمینه توسعه واشتغال در آن مناطق به وجود می آمد. همچنین بندرسازی یکی از ارکان زیربنایی توسعه است که اگر پنج میلیارد دلار در بنادر جنوبی هزینه صورت می گرفت، این بنادر به بزرگترین مراکز توریستی جهان تبدیل می شدند. از سوی دیگر در آن هشت سال حتی یک فروند هواپیما خریداری نشد و کشور از هواپیماهای استیجاری روسی استفاده کرد که سقوط هواپیماهای فرسوده و کشته شدن هموطنانمان باعث تاسف بود.
چهره ماندگار اصناف و بازار سال ۱۳۹۰، ضایعات بزرگ باقیمانده از دولت نهم و دهم را به این زودی قابل جبران ندانست و گفت: به نظر من دولت دکتر روحانی معجزه کرد که توانست با مدیریت قوی و با تکیه بر تیم اقتصادی مجرب، غول تورم را مهار کند و به زیر ۱۰ درصد برساند.
مشایخ با عنوان کردن این موضوع که اگر در شرایط کنونی رکودی در کشور وجود دارد، فرآوری تورم ۴۸ درصدی دولت نهم و دهم است، افزود: هنوز هم بقایای فساد و افزایش یک باره قیمت ها در دولت نهم و دهم در ایران وجود دارد.
رییس سابق کمیسیون اقتصادی مجمع امورصنفی تهران، با اشاره به افزایش سطح آگاهی مردم درخصوص مسایل پیش رو گفت: اینکه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفتند به جای ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲۵۰ هزار تومان یارانه می دهم عوام فریبی بزرگی بود که مردم با روشنفکری، آینده نگری و هوشیاری به آن بها ندادند. همچنین مردم به تبلیغات منفی رقبای دکتر روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با رکود و تعطیلی کارخانه ها در دولت یازدهم نیز با درایت و هوشیاری توجهی نکردند.
مشایخ مشکل اصلی صنایع کشور را قاچاق کالا و واردات بی رویه عنوان کرد و افزود: خرید و واردات کالایی که در ایران می تواند تولید شود، بزرگترین خیانت به کشور است و در دولت دوازدهم همه باید دست به دست هم دهند تا تحول اساسی در این زمینه به وجود آید. همچنین در زمینه مدیریت بهره های بانکی نیز باید تجدید نظری اساسی با کمک و مشورت حوزه های علمیه صورت بگیرد تا فعالیت های صنعتی و تولیدی دارای توجیه اقتصادی شوند. از سوی دیگر آقای دکتر روحانی به تنهایی نمی تواند کاری کند و باید قدرت هایی مانند قوه قضاییه و مجلس به خصوص در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا در کنارش بایستند.
وی وزارت بازرگانی هر کشوری را مانند وزارت امورخارجه در عرصه بین المللی، آبروی آن کشور دانست و با اشاره به این موضوع که رشد صنایع و معادن و کشاوری زیر مجموعه و در سایه رشد بازرگانی است، گفت: بازرگانی شخصیت یک ملت است و اگر قرار است با کشورها روابط بازرگانی ایجاد کنیم، باید یک وزارت بازرگانی مستقل و دارای شخصیت که بتواند نقش تعیین کننده ای ایفا کند، به وجود آوریم.
مشاور و نماینده رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در امور اقتصادی، اصناف و بازار با تاکید بر لزوم حمایت از تحقیق و پژوهش، فعالیت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری اظهار کرد: در دوران ریاستم بر اتحادیه بنکداران پارچه تهران، یکی از دغدغه های جدی ام، ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه با بازار بود. به همین خاطر در سال ۱۳۸۱ تصمیم گرفتم تا خلا ارتباط صنعت و دانشگاه با بازار را مرتفع کنم و در همین راستا به رییس وقت دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نامه ای نوشتم تا زمینه ای جهت گردآمدن فعالان سه حوزه صنعت، دانشگاه و بازار در بخش نساجی فراهم شود و این خلا پر شود، اما متاسفانه وزارت بازرگانی، وزارت اقتصاد و وزارت صنایع و معادن وقت در آن زمان هیچ گونه حمایت و پیگیری نکردند.
گفت و گو : صادق دوپیکر

کد مطلب: 72114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *