۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۹

احمدی نژاد: به لحاظ بودجه تحت فشاريم

رييس جمهور با اعلام اين‌كه به لحاظ بودجه تحت فشاريم، از صفر يا كاهش ۲۵ درصدي شدن بودجه تعدادي از موسسات و دستگاه‌هايي كه از بودجه تامين مي‌شوند، خبر داد.
 محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در نشست دوره ششم مجلس دانش‌آموزي، اظهار كرد: از كودكي از ما مي‌پرسيدند كه مي‌خواهيد چكاره شويد؟ از نظر من مهمتر از اين سوال اين است كه ما مي‌خواهيم چكاركنيم؟ وكيل، كارگر، وزير و غيره قالب زندگي هستند، نه محتواي زندگي.

وي با تاكيد بر اين‌كه سوال اساسي در برابر انسان اين است كه چكار مي‌خواهيد بكنيد؟ افزود: ما نمي‌دانيم كه چه زماني خلق شديم، درعالم زر همه بودند و اغلب كسي چيزي به ياد ندارد، زيرا در آن عالم اختياري نداشتيم. در اين دنيا هم اختياري نداريم. خداوند ما را براي يك زندگي جاودان خلق كرده است. تنها فرصتي كه قدرت انتخاب داريم، اين دنيا است. بالاترين هديه خداوند پس از خلق انسان، عمر اين دنيا است. همه اتفاقات براي انسان در فاصله عمر اين دنيا روي مي‌دهد. بنابراين قالب‌ها را كنار بگذاريد، زيرا قالب‌ها نشان دهنده زندگي حقيقي انسان نيستند.

رئيس‌جمهور با طرح اين سوال كه قدر و منزلت انسان تا كجا بالا مي‌رود؟ و سقف پرواز انسان در عالم هستي كجاست؟ خاطرنشان كرد: سقف پرواز انسان بي‌نهايت است. خداوند ما را خلق كرده و استعداد خدايي زندگي كردن را در اين دنيا به ما داده است. خدايي نه به معناي امپراطوري و قلدري، بلكه به اين معنا كه تجلي خداوند در زمين باشيم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه انسان مي‌تواند تجلي علم، رفعت و عزت خدا باشد، گفت: هيچ سقفي براي پرواز انسان وجود ندارد، زيرا سير كمال انسان انتها ندارد. تك تك انسان‌ها مهم هستند و مي‌توانند زندگي زيبا داشته باشند.

رئيس قوه مجريه ادامه داد: چقدر بد است كه سعادت را به برخورداري مادي تفسير كنيم. شايد برخورداري مادي ابزار و وسيله باشد، اما سعادت هرگز معادل برخورداري نيست. چرا آنكس كه بيشتر مصرف مي‌كند مورد احترام است، آنكس كه مدرن آدم مي‌كشد، در دنيا جلوي پايش بلند مي‌شوند آيا اين سعادت است كه همه چيز در هم شده و معلوم نيست زنان و مردان چكاره‌اند؟ آيا اين سعادت است كه هيچ‌كس امنيت و آرامش ندارد؟ اينها سعادت نيست و كساني كه اين راه را رفته‌اند اشتباه است.

وي افزود: همه دوست دارند سعادتمند شوند و جاودانه بمانند، اما خيال مي‌كنند با برخورداري مادي و سر و صدا جاودانه مي‌مانند. حرف من اين نيست كه جامعه انساني نبايد در بالاترين سطح رفاه زندگي كند، اما اينها نشانه زندگي جاودانه نيست و اتفاقات بيروني تابع درونيات انسان است.

احمدي‌نژادبا بيان اين‌كه قالب زندگي مهم نبوده، بلكه محتوا حائز اهميت است، به زندگي ابن‌سينا اشاره كرد و گفت: ابن‌سينا در چه شرايطي زندگي مي‌كرد؟ ابن سينا در يك دوره تلاطم زندگي كرد و به موفقيت‌هاي بسيار رسيد. كتاب قانون وي اكنون يك مطب پزشكي است.

رئيس‌جمهور بيان كرد: بايد خودمان را در بالاترين قله‌هاي ممكن باور كنيم و در آن زمان، شرايط مالي مورد نياز نيز فراهم مي‌شود، زيرا شرايط مالي تابع باور انسان‌ها است. اگر شما تصميم بگيريد در علم و دانش در دنيا رتبه نخست را كسب كنيد بدانيد كه شرايط آن فراهم مي‌شود. اكنون از نظر سرعت رشد علمي در دنيا اول هستيم، چرا اين اتفاق افتاد؟ زيرا انديشمندان ما خود را درسطح دنيا باور كردند، فردي كه آرمان‌هاي بزرگ را انتخاب مي‌كند اموري را كه مردم عادي مانع مي‌دانند، به حساب نمي‌آورد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين سوال كه شان و جايگاه شايسته ملت ايران كجاست؟ خاطرنشان كرد: همه ملت بايد خودشان را در قله‌ها باور كنند، ما مي‌خواهيم به قله‌ها برسيم، بنابراين بايد الگويي داشته باشيم، خداوند الگو را معرفي كرده و به ما مي‌گويد قله كمال شما حقيقتي به نام انسان كامل است و انسان كامل بايد در جامعه انسان كامل زندگي كند.

احمدي‌نژاد گفت: جمهوري اسلامي به اين دليل برپا شده كه هم انسان‌ها و هم ملت‌ها به سمت قله كمال حركت كنند، بنابراين بايد دست به دست هم دهيم و خود را در بالاترين سطح باور داشته باشيم.

رئيس‌جمهور راه رسيدن به قله را با عبور از جاده عدالت ممكن دانست و گفت: انسان بايد در اين مسير با خدا رابطه زيبا داشته باشد، زيرا خداوند عاشق‌ترين عاشق به انسان است.

وي خطاب به دانش‌آموزان حاضر در اين نشست توصيه كردكه دفترچه اختصاصي براي خود تهيه كنند و هر زمان كه خواستند وارد موضوعي شوند، بررسي كنند كه تاثير آن در كمال انسان چقدر است؟

وي ادامه داد: سقف پرواز انسان مشخص نيست و قله‌اي كه بايد به سمت آن حركت كنيم، انسان كامل است. در اين مسير ملت ايران بايد در بالاترين سطح عالم بايستد.

احمدي‌نژاد گفت: ۳۲ سال قبل صدام با چندين لشگر قوي با كمك دولت‌هاي شرق و غرب با انواع بمب‌ها به ايران حمله كرد. به دليل اين‌كه تازه در كشور انقلاب شده بود، سازمان اداري نداشتيم وصدام گفته بود كه ما سه روزه تهران را اشغال مي‌كنيم.

برخي گفتند همه چيز تمام است، اما امام (ره) به تلويزيون آمد و گفت اتفاقي نيفتاده و دزدي آمده و سنگي انداخته كه جوانان ايراني آن را بيرون مي‌كنند. بنابراين موانع و مشكلات در مسير كمال يك ملت چيزي نيست، مشروط بر اين‌كه آن ملت خود را باور داشته باشند.

رئيس‌جمهور خطاب به جوانان ايران اسلامي گفت: آينده را شما مي‌سازيد نه اقتصاد، روابط بين‌الملل و دولت آمريكا. من ايمان دارم كه جوانان امروز ايران خود را در بالاترين سطح عالم باور دارند.

به گزارش ايسنا، برخي از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي به بودجه سازمان دانش‌آموزي اشاره و خواستار افزايش آن شدند كه رئيس‌جمهور در سخنان گفت: اكنون به لحاظ بودجه تحت فشاريم. بودجه خيلي جاها صفر شده يا كاهش ۲۵درصدي داشته است. در اين شرايط مي‌توان فهميد كه خيلي‌ها چكاره هستند، اما بودجه مجلس دانش‌آموزي و سازمان دانش‌آموزي را تامين مي‌كنيم.

وي با خنده گفت كه اگر لازم باشد از حقوق وزير و سايرين كم مي‌كنيم و بودجه شما را مي‌دهيم.

در ادامه نمايندگان مجلس دانش‌آموزي خواستار افزايش تعداد نشست‌هاي اين مجلس در سال شدند كه رئيس‌جمهور افزايش تعداد نشست‌هاي مجلس دانش‌آموزي از دو نشست در سال به سه نشست را اعلام كرد و گفت: جلسه ديگر به صورت مشترك با دولت برگزار مي‌شود.

برخي ديگر از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي پيشنهاد سفرهايي را براي نمايندگان مطرح كردند كه رئيس‌جمهور به وزير آموزش و پرورش پيشنهاد كرد: اردوهايي براي بازديد پروژه‌هاي اصلي كشور در استان‌هاي مختلف برپا شود.

احمدي‌نژاد يادآور شد: پيش از اين آرزويي داشتيم تا در مجلس شوراي اسلامي عملي شود، اما اكنون مي‌تواند الگويي براي مجلس دانش‌آموزي باشد. چقدر خوب است كه دانش‌آموزان با لباس‌هاي محلي منطقه خود در اين نشست‌ها حاضر شوند.

وي اعلام كرد كه بودجه لباس‌هاي محلي و اردوها براي بازديد از پروژه‌هاي اصلي را دولت تامين مي‌كند.

به گزارش ايسنا، يكي از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي به افزايش سال نمايندگي اشاره كرد كه رئيس‌جمهور گفت: پيش از اين خيلي‌ها اين درخواست را داشتند، اما محقق نشد.

يكي ديگر از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي خواستار جلسه‌اي مشترك با دانش‌آموزان كشورهاي جنبش غيرمتعهدها شد كه رئيس‌جمهور از اين پيشنهاد استقبال كرد.

در پايان اين مراسم نمايندگان مجلس دانش‌آموزي با رئيس‌جمهور عكس يادگاري گرفتند.
کد مطلب: 10012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *