۰
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۷

پیشنهاد مجلس برای 7 برابر شدن بودجه بیمه زنان خانه‌دار

عضو کمسیون اجتماعی مجلس از تصویب اعتبار یکصد میلیارد تومانی بیمه زنان خانه دار در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: پیشنهاد دولت برای بیمه زنان خانه دار 15 میلیارد تومان بود که با تلاش کمیسیون اجتماعی این اعتبار به 100 میلیارد تومان افزایش یافت.
پیشنهاد مجلس برای 7 برابر شدن بودجه بیمه زنان خانه‌دار
فاطمه آلیا با بیان این مطلب گفت: با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس اعتبار بیمه زنان خانه دار از ۱۵ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت اما باید گفت که اعتبار بیمه زنان خانه دار برای سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ هیچ افزایشی نداشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز اعتبار اختصاص داده شده برای بیمه زنان خانه دار ۱۰۰ میلیارد تومان بود افزود: انتظار ما این بود که پیشنهاد دولت برای بیمه کردن زنان خانه دار بسیار بیشتر از اینها باشد که متاسفانه تنها با بودجه ۱۵ میلیاردی مواجه شدیم و این افزایش هم با تلاش فراکسیون زنان و کمیسیون اجتماعی مجلس بوده است.

آلیا توضیح داد: امیدواریم که در یکماه و نیم باقی مانده تا پایان سال، وزیر تعاون و کار به وعده ها در حوزه بیمه زنان خانه دار عمل کند و در مجموع ۲۰۰ هزار زن خانه دار را با اولویت زنان سرپرست خانوار بیمه شوند. در صورتیکه ۱۰۰ میلیارد تومان بیمه زنان خانه دار در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود، باید در سال آینده نیز ۲۰۰ هزار زن خانه دار بیمه شوند.

بودجه ۸ میلیاردی معاونت زنان تصویب شد

این نماینده مجلس همچنین درباره بودجه معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: بودجه پیشنهادی این معاونت ۸ میلیارد تومان بود که این بودجه بدون کاهش یا افزایش در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است.

آلیا درباره اختصاص بودجه ای برای اجرای ماده ۲۳۰ قانون حمایت از خانواده نیز گفت:دولت مکلف است برای استیفای حقوق زنان در حوزه های مختلف قانون حمایت از خانواده را اجرا کند. اسناد بالادستی برای اجرای این قانون نیز در معاونت زنان دولت دهم تدوین شده است.

وی ادامه داد: البته در بودجه پیشنهادی دولت هیچ بودجه پیشنهادی برای اجرای ماده ۲۳۰ به صورت مستقل ارائه داده نشده است و برخی از نمایندگان مجلس در پیشنهادات موردی به آن پرداخته اند که قرار شده این پیشنهادات در صحن علنی مجلس مطرح شود. امیدواریم با مطرح شدن آن اعتباری برای اجرای این ماده اختصاص داده شود.

آلیا با اشاره به مصوبات ستاد ملی زن و خانواده گفت: معاونت زنان رئیس جمهور موظف به پیگیری و اجرای مصوبات ستاد ملی است و باید این معاونت خود به دنبال اعتبار برای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی باشد.
کد مطلب: 36949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *