۰
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱

نگرانی وزیر علوم از لایحه بودجه 98

وزیر علوم تحقیقات وفناوری اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع وزارت علوم در لایحه بودجه وجود دارد از روند و میزان رشد کمی که برای این مجموعه پیش بینی شده نگران هستیم و امیدواریم که این موضوع اصلاح شود.
وزیر علوم تحقیقات وفناوری اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع وزارت علوم در لایحه بودجه وجود دارد از روند و میزان رشد کمی که برای این مجموعه پیش بینی شده نگران هستیم و امیدواریم که این موضوع اصلاح شود.
به گزارش ایسنا ، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره‌ی رسیدگی‌های انجام شده درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات، اظهار کرد: از روز نخست حادثه بدون انجام هیچ گونه تبلیغاتی ، وزارت علوم بررسی ‌های خود را در این زمینه آغاز کرد و نماینده وزیر و مسئولان بخش حراست و معاونت پشتیبانی وزارت علوم  موضوع را پیگیری کردند.
وی گفت: پیگیری های وزارت علوم در ابتدا برای رسیدگی هر چه خوبتر به وضعیت مجروحین بود و سپس بررسی علل  و عوامل حادثه در دستور کار قرار گرفت.در جلسه گذشته هیات دولت نیز رئیس جمهوری دستور بررسی موضوع را صادر کردند که در جلسه امروز گزارش اولیه این رسیدگی‌ها ارائه شد.
وزیر علوم خاطر نشان کرد:‌ در واقع بیشتر بخش حادثه انجام شده مربوط به حوزه‌ی فنی و اجرایی است و شاید مسئولان مربوطه کمتر توجه داشتند که ممکن است چنین حادثه‌ای اتفاق بیافتد قطعا باید کارهایی انجام شود تا دیگر شاهد چنین وضعیتی نباشیم.
غلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تاثیر کاهش تعداد دانجشویان جذبی در کاهش بودجه 98 وزارت علوم گفت: تدوین لایحه بودجه به صورت بررسی عملکردی انجام شده و یکی از آیتم‌های آن  تعداد دانشجویان است که معمولا در زمان تنظیم لایحه آمار دانشجویان جدید خیلی در دسترس نیست. لذا چیزی که الان در بودجه وجود دارد ، خیلی تحت تاثیر کاهش تعداد دانشجویان نیست.
وی افزود: با توجه به اینکه در بودجه وزارت علوم در لایحه بودجه 98 محدودیت‌هایی وجود دارد، از رقم و میزان رشد کمی که برای این وزارت‌خانه پیش بینی شده نگران هستیم و امیدواریم که این موضوع اصلاح شود. اغلب نگرانی‌ها نیز در حوزه‌ی هزینه‌های جاری دانشگاه‌ها است؛ در واقع به جز حقوق و مزایا رقم قابل توجهی در این زمینه پیش بینی نشده است.
کد مطلب: 100320
برچسب ها: بودجه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *