۰
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵

شی جینپینگ، آماده‌باش جنگ داد

رئیس‌جمهوری چین در نشستی تاکید کرد، نیروهای مسلح چین باید آمادگی خود برای مواقع اضطرار را تقویت کرده و هر آنچه می‌توانند در جهت آمادگی برای نبرد انجام دهند.
رئیس‌جمهوری چین در نشستی تاکید کرد، نیروهای مسلح چین باید آمادگی خود برای مواقع اضطرار را تقویت کرده و هر آنچه می‌توانند در جهت آمادگی برای نبرد انجام دهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مایل به تقویت نیروهای مسلحش در بحبوجه مناقشه ارضی در دریای چین جنوبی و تشدید تنش‌ها با ایالات متحده بر سر مسائلی از جمله وضعیت تایوان تا مسائل تجاری است.
خبرگزاری دولتی شینهوا به نقل از شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در نشست با مقام‌های نظامی گزارش داد، چین با خطرات و چالش‌های روزافزون روبروست و نیروهای مسلح باید در راستای تامین امنیت و نیازهای توسعه آن حرکت کنند.
شی جینپینگ که همچنین رئیس کمیته مرکزی ارتش چین است، روز جمعه گفت نیروهای مسلح باید استراتژی‌های ابداعی برای دوره جدید داشته باشند و مسوولیت‌های آمادگی و اجرای جنگ را بر عهده بگیرند. او تاکید کرد: جهان با دوره‌ای از چالش‌های مهم روبروست که در یک قرن گذشته هرگز دیده نشده بود و چین هنوز در دوره‌ای مهم از فرصت‌های استراتژیک توسعه قرار دارد.
رئیس‌جمهوری چین افزود، نیروهای مسلح باید قادر به پاسخگویی سریع در مواقع اضطراری باشند. ارتش باید قابلیت‌های عملیاتی‌ مشترک خود و ماهیت انواع جدید نیروهای جنگی را ارتقا دهد.
اظهارات شی جینپینگ پیرو سخنان روز چهارشنبه او مطرح می‌شود که گفته بود چین حق استفاده از قوه قهریه برای دستیابی به اتحاد مجدد با تایوان و جلوگیری از استقلال این جزیره خودمختار را برای خود محفوظ می‌داند.
چند روز پیش از آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای لایحه‌ای بر تعهد ایالات متحده برای حفظ امنیت تایوان تاکید کرد.
کد مطلب: 100464
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *