۰
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵

دست درازی دلالان به بازار سبوس یارانه‌ای

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از جلوگیری از فروش غیرمجاز سبوس و کوتاه‌کردن دست دلالان و واسطه‌ها از بازار سبوس یارانه‌ای خبر داد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از جلوگیری از فروش غیرمجاز سبوس و کوتاه‌کردن دست دلالان و واسطه‌ها از بازار سبوس یارانه‌ای خبر داد.
به گزارش ایسنا، مصطفی شاه حسینی از پایش نحوه توزیع و مصرف نهاده‌های دامی در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک با جلوگیری از فروش غیرمجاز سبوس و کوتاه‌کردن دست دلالان از آن، کنسانتره خوراک دام نیز به بهره‌برداران دامی استان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه خوراک دام مورد نیاز استان سمنان از استان‌های همجوار تأمین شده اضافه کرد: استان سمنان همواره با چالش و مانع در تأمین خوراک دام مورد نیاز دامداران استان مواجه بوده است.
شاه حسینی ادامه داد: با توجه به تخصیص ۵۰ درصد سبوس تولیدی در کارخانه‌های آرد استان سمنان به حوزه دامپروری این استان، این میزان سبوس از طریق اتحادیه‌ تعاونی‌های دامداران و عشایری استان سمنان بین تشکل‌های مرتبط در سطح شهرستان‌های این استان توزیع شده است تا بخشی از نیاز استان به نهاده‌های دامی رفع شود.
وی با اشاره به سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مبنی بر تبدیل سبوس به کنسانتره خوراک دام و توزیع آن بین بهره‌برداران دامی این استان افزود: برای اینکه از سبوس موجود در استان سمنان استفاده بیشتری شود، این محصول به کنسانتره خوراک دام تبدیل می‌شود چرا که حجم خوراک دام به صورت کنسانتره سه برابر حجم خوراک دام به صورت سبوس است و منافع این فرآیند به خود دامداران می‌رسد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه از تبدیل فروش غیرمجاز سبوس، جلوگیری و دست واسطه ها را از بازار سبوس یارانه‌ای کوتاه می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنسانتره خوراک دام تنها مورد استفاده دامداران برای تعلیف دام‌ها است تبدیل سبوس به کنسانتره از فروش نهاده خام دامی جلوگیری کرده و کنسانتره خوراک دام به دست دامدار واقعی می‌رسد بنابراین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سیاست تبدیل سبوس به کنسانتره خوراک دام را از طریق تشکل‌های استانی دامداری دنبال کرده است.
شاه‌حسینی با اشاره به راه‌اندازی سامانه رصد و پایش نهاده‌های دامی در استان سمنان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید نظارت کند تا سبوس تولیدی به صورت کنسانتره به دامدار و دام‌های استان سمنان برسد. نظارت و پایش توزیع خوراک دام در استان سمنان از طریق سامانه رصد و پایش نهاده‌های دامی اجرایی می‌شود. البته قیمت و کیفیت خوراک دام برای سازمان جهاد کشاورزی بسیار مهم است تا بهره‌برداران دامی استان سمنان از خوراکی با کیفیت و با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: با توجه به یارانه‌ای که در نهاده‌های مورد نیاز دامداران دیده شده، انتظار می‌رود دامداران و تشکل‌های مربوطه نسبت به بیمه کردن دام‌های خود همت بیشتری داشته تا بتوانند در مواقع مورد نیاز از خدمات بیمه ای بیشتر استفاده کنند.
کد مطلب: 101002
برچسب ها: دلالان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *