۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹

سازمان استاندارد نیاز به تاسیس مجدد ندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به طرحی در دستور کار ۱۲ کمیسیون مجلس قرار دارد، گفت:موسسه استاندارد از وزارت صنعت، معدن و تجارت به ریاست جمهوری منتقل و به سازمان تبدیل شده است، نمایندگان عنوان طرح تأسیس بر آن نهاده‌اند در حالی که این سازمان وجود داشت و فقط جایگاهش عوض شد.
نظام الدین برزگری در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد که با عنوان تأسیس سازمان استاندارد در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار دارد دارای ۴۲ امضاء نماینده‌ها بوده و در ۱۲ کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با یادآوری اینکه حضوری پررنگی در کمیسیون‌های مجلس برای تدوین طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد داشته است، افزود: دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها موافق این طرح هستند.
برزگری با بیان اینکه طرح توسعه نظام استاندارد کشور مورد تأئید مقام معظم رهبری و در سیاست‌های کلی تنظیم برنامه پنجم در بند ۴-۲۱ لحاظ شده است، ادامه داد: همان جمله در بند و ماده ۲۳۴ قانون برنامه پنجم آمده است.
عنوان طرح صحیح نیست
وی با تأکید بر عملیاتی شدن طرح توسعه نظام استاندارد کشور در کمترین زمان ممکن، تصریح کرد: عنوان طرح مذکور که با محتوای تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور تدوین شده، طرح تأسیس سازمان استاندارد نهاده شده است که این عنوان نام صحیحی نیست.
برزگری در توضیح گفته خود، توضیح داد: به این دلیل که این موسسه از وزارت صنعت، معدن و تجارت به ریاست جمهوری منتقل و به سازمان تبدیل شده است، نمایندگان عنوان طرح تأسیس برآن نهاده بودند در حالی که این سازمان وجود داشت و فقط جایگاهش عوض شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به جامع بودن طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی، طرح مذکور را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه پنجم توسعه دانست و حمایت‌های نهادهای مختلف از اجرای این قانون را ضروری برشمرد./
کد مطلب: 10121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *