۰
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۶
رییس سازمان استاندارد:

«تارا» کیفیت و ایمنی بالایی دارد

رییس سازمان ملی استاندارد، محصول جدید ایران‌خودرو را بسیار باکیفیت توصیف کرد و گفت: «تارا»، راحتی و ایمنی بالاتری نسبت به سایر خودروها دارد
«تارا» کیفیت و ایمنی بالایی دارد


رییس سازمان ملی استاندارد، محصول جدید ایران‌خودرو را بسیار باکیفیت توصیف کرد و گفت: «تارا»، راحتی و ایمنی بالاتری نسبت به سایر خودروها دارد.
ایکوپرس - غلامرضا شریعتی با اشاره به دستاوردهای اخیر ایران‌خودرو در بخش‌های مختلف تحقیقات، طراحی موتور، گیربکس و محصول جدید، گفت: رشد و توسعه در این شرکت شتاب گرفته و پس از گذشت سال‌های متمادی، محصولی را تولید کرده که توانسته پنج ستاره کیفیت را دریافت کند. این کاری بسیار ارزشمند است؛ دناپلاس اتوماتیک ساخت داخل نشانه امیدوارکننده‌ای در توسعه صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود.
شریعتی، صنعت خودرو را بخش غیرقابل‌انکار در زندگی مردم توصیف کرد و گفت: سازمان استاندارد به عنوان نهادی حاکمیتی باید حامی تولید ملی بوده و از سوی دیگر، حقوق مردم را استیفا و از آن صیانت کند. 
وی تصریح کرد: موظف هستیم تا علاوه بر حفظ و رعایت حقوق مردم و شهروندان، نقش خود را به‌عنوان حامی تولید با هدف تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع‌زدایی به خوبی ایفا کنیم. 
رییس سازمان ملی استاندارد، هدف از تصویب استانداردهای ۸۵گانه مطابق با استانداردهای روز اروپا را حفظ حقوق مردم و تولیدکننده دانست و گفت: اجرای استانداردها، مقررات فنی و کیفی صرفا تامین‌کننده حقوق مصرف‌کننده نیست، بلکه به دنبال استیفای حقوق تولیدکننده برای حضور در بازار جهانی نیز هست و رقابت‌پذیری محصولات را دنبال می‌کند. 
شریعتی بر رعایت حقوق مردم تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا حقوق هر دو طرف حفظ شود. 
وی با بیان این‌که حمایت‌های مقام معظم رهبری از تولید، تدابیر دولت و سیاست‌گذاری‌های فعلی ایران‌خودرو، نشان می‌دهد این شرکت در ریل و مسیر درستی قرار گرفته، اختصاص بخشی از درآمد به حوزه تحقیق و توسعه را اقدام مهمی ارزیابی کرد که نتایج موثری را برای صنعت خودروی کشور رقم زده است.
وی در عین حال به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان توسط خودروسازان تاکید کرد و گفت: در ارتباط با حقوق مردم هم سخت می‌گیریم و خودروساز متعهد به اجرای آن است. انتظار داریم طبق برنامه زمانی، استانداردهای ۸۵گانه به صورت کامل محقق شود؛ سازمان استاندارد نیز نهایت همکاری و حمایت را به‌عمل خواهد آورد. 
رییس سازمان ملی استاندارد، خروج ایران‌خودرو دیزل از زیان‌دهی را از دستاوردهای مهم این شرکت عنوان کرد.
شریعتی با بیان این‌که رقابت محصولات تولید داخل با خودروهای خارجی باعث افتخار است، اظهار امیدواری کرد، با حمایت و همراهی، گروه صنعتی ایران‌خودرو بتواند به جایگاه واقعی خود رسیده و خودروسازی، به صنعتی ارزآور تبدیل شود؛ در این صورت است که مردم خودروهای داخلی باکیفیت‌ را به انواع خارجی ترجیح می‌دهند. 
وی ضمن تقدیر از اقدامات جهادی و زیرساختی اخیر ایران‌خودرو، ساخت موتور سه‌استوانه داخلی با استانداردهای روز دنیا، بهینه‌سازی و به‌روزآوری محصولات کنونی و ارتقای سطح استاندارد آنها را اقدامی جامع و برنامه‌ریزی‌شده خواند و گفت: محصولاتی که امسال و سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد، نشان‌دهنده مدیریت جهادی در صنعت خودرو است. حرکتی که با تکیه بر دانش داخلی و توان شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان تحصیل‌کرده آغاز شده را حمایت می‌کنیم تا این حرکت شتابان و روبه‌رشد، ادامه یابد.
گفتنی است، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه، با حضور در شرکت‌های ایران‌خودرو دیزل، ایپکو و ایران‌خودرو، از نزدیک در جریان روند تحقیق، طراحی و تولید و همچنین آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی قرار گرفتند.
کد مطلب: 148073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *