۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۰
برزگری:

وظیفه ما مچگیری نیست

رئیس سازمان استاندارد اظهار کرد: وظیفه استاندارد مچگیری نیست و واحدهای تولیدی لازم است تولید خود را براساس نقشه و معیار مشخصی انجام دهند.
 نظام الدین برزگری ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از برترینهای استاندارد استان خوزستان اظهار کرد: تحقق استاندارد و استانداردسازی نیازمند همکاری تمام دستگاهها، وزارتخانه‌ های عضو و مشارکت عمومی است.
وی تصریح کرد: وظیفه استاندارد مچگیری نیست و واحدهای تولیدی لازم است تولید خود را براساس نقشه و معیار مشخصی انجام دهند.
برزگری افزود: تولیدکنندگان باید به دنبال کسب علوم جدید همچون علم نانو باشند در غیر این صورت کشورهای دیگر به این تکنولوژی ‌ها دست یافته و کشور ما عقب می ماند.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان هم‌اکنون در جبهه اقتصادی قرار دارند، اظهار کرد: مقاومت در برابر تحریمها با استفاده از علوم جدید امکانپذیر است و در اینصورت می توان به تحول واحدها و صنایع امیدوار بود.
رئیس سازمان استاندارد ملی ایران تصریح کرد: استاندارد می ‌تواند نقش یک ابزار و واکسن را در اقتصاد ایفا کند و قطعا با تدوین استاندارد، ضایعات کمتر و بهره‌ وری افزایش می یابد.
وی با ذکر اینکه سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ عنوان استاندارد ملی در کشور تدوین شد گفت: به منظور ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی، سه هزار و ۸۰۰ عنوان پروانه کاربرد علامت ملی استاندارد ایران سال گذشته در کشور صادر شد.
برزگری افزود: از پنج هزار و ۲۸ تعرفه دو هزار و ۹۰۰ قلم کالا در سراسر کشور مشمول استاندارد اجباری است و این سازمان در راستای حمایت از تولیدات داخلی اجازه ورود کالاهای بی کیفیت به داخل کشور را نمی دهد.
کد مطلب: 14841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *